معاون امور مجلس و استان های سازمان میراث فرهنگی:
محمود وفایی به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان معرفی و از خدمات علی مهاجری تقدیر شد
کد خبر: ۸۲۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵ 24 August 2015
معاون امور مجلس و استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ترویج و تقویت صادرات صنایع دستی و صیانت از میراث فرهنگی از دیگر تاکیدات و ابلاغ مقام معظم رهبری به سازمان میراث فرهنگی است که جزو سیاست دولت در تدوین برنامه ششم قرار گرفته است.
 
به گزارش نسیم صبا:اسدالله درویش امیری صبح دوشنبه در مراسم معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، افزود: مقام معظم رهبری در رابطه با توسعه گردشگری و جذب گردشگران خارجی فرمودند باید این عدد به مرز پنج برابر در برنامه ششم توسعه برسد که فرصت بزرگ و مسئولیت سنگینی برای مسئولان این سازمان است.
وی زمینه اشتغال کم بازده، تولید ثروت و افزایش درآمد ملی را ناشی از سرمایه گذاری و ظرفیت های بسیار دیگری برای توسعه در حوزه میراث فرهنگی کشور دانست و یادآور شد: بسته یک هزار و 20 پروژه از جمله سرمایه گذاری در بازارچه های صنایع دستی، واگذاری اماکن و خانه های تاریخی، مجتمع های بین راهی و تفریحی، احداث هتل های چهار و پنج ستاره، رفع مشکلات، تقویت و توسعه مناطق نمونه گردشگری مطالعه و مشخص شده است.
معاون امور مجلس و استان های سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: سرمایه های ما محدود و اندک است و نیاز به حمایت و کمک از بیرون داریم، سازمان میراث فرهنگی در هشت سال گذشته بیشترین آسیب را در ساختار اداری دید و ساختار فعلی پاسخگوی نیاز نیست و نیازمند کمک نیروی انسانی و بودجه و بحث مالی هستیم.
درویش امیری افزود: استان کرمان دارای ظرفیت های بسیاری در زمینه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و با داشتن 600 اثر ثبت ملی و سه اثر ثبت جهانی و کویر لوت ثروت بزرگی دارد و می شود مرکزی برای تولید ثروت در کشور باشد.
وی یادآور شد: کارنامه و عملکرد دولت در 36 سال نظام جمهوری اسلامی علیرغم همه مشکلات و دلخوری هایی که در جامعه وجود دارد، کارنامه درخشانی بوده است.
معاون امور مجلس و استان های سازمان میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه دولت یازدهم در سخت ترین شرایط و بدترین وضعیت روی کار آمد، افزود: در دوران دفاع مقدس علی رغم همه سختی ها و مضیقه ها، انسجام داخلی در کشور بسیار خوب بود و مردم به خوبی همراه دولت بودند.
درویش امیری با بیان اینکه در دولت هفتم فروش نفت با قیمت 8 دلار را تجربه کردیم، اما توزیع 50 درصد اعتبار برای عمران و آبادانی کشور اتفاق افتاد که به معنی امید و اشتغال در جامعه بود، بیان کرد: در سال 92 که فروش نفت 140 دلار بود، آقای روحانی با وضعیتی کشور را تحویل گرفت که نظام برنامه ریزی منحل و طرح ها بدون کارشناسی و برنامه ریزی تصمیم گیری شده بود و هزینه های جاری و یارانه ای که بر ملت تحمیل شده، حدود 92 درصد از کل بودجه بود.
معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اظهار کرد: 92 درصد از مجموع درآمد کشور در سال 92 به یارانه و هزینه جاری اختصاص داده شد و تنها 8 درصد برای کارهای عمرانی کشور هزینه شد.
وی افزود: در حالی که مشکلات اجتماعی روز به روز بیشتر و گرفتاری های مردم افزایش یافته و فارغ التحصیلان دانشگاهی در به در دنبال کار هستند؛ ما هزینه های ملی کشور را خرج روزمرگی مردم می کنیم و این تلخ ترین شرایط برای یک دولت است.
 درویش امیری تصریح کرد: اگر ماهانه 11 هزار میلیارد تومان در کشور حقوق کارکنان دولت و یارانه را پرداخت می کنیم، در طول سال از 198 هزار میلیارد تومان بودجه، باید 132 هزار میلیارد تومان را به این حوزه بپردازیم. آیا با این شرایط می شود کارهای اساسی و مهم در زیربنایی و زیرساخت های مختلف انجام داد؟
معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: از سوی دیگر سطح توقعات به حق مردم بالا رفته و دولت در چنین فضایی تلاش کرد حق مسلم مردم که در چهارچوب تحریم گرفتار شده را آزاد کند لذا از آغاز کار دولت یازدهم وارد مذاکره با کشور های 1+5 شد و با اعتدال در فرهنگ دولت و روح گفت و گوی حاکم بر دولت با همت والای تیم مذاکره کننده، توانستیم به توافق برسیم.
درویش امیری تصریح کرد: امیدواریم در چند سال آینده ثروت بلوکه شده این مردم به کشور برگردد و دولت بتواند برنامه های اساسی خود در حوزه های مختلف را به اجرا در آورد.
وی بیان کرد: شرایط پساتحریم برای همه دستگاه های اجرایی برای برداشتن گام های موثر فراهم است و برای سازمان میراث فرهنگی فرصت سرمایه گذاری هم به صورت گسترده فراهم شده و مدیران ارشد این مجموعه طرح اساسی برای پساتحریم برنامه ریزی کرده اند.
 درویش امیری در پایان از زحمات آقای مهاجری که قریب به دو سال مسوولیت میراث فرهنگی استان کرمان را به عهده داشت، قدردانی کرد و افزود: آقای وفایی تجربه چند ساله در سازمان میراث فرهنگی داشته و چهره شناخته شده برای مدیریت استان هستند، لذا ایشان برای مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان انتخاب شدند.
 معاون سازمان میراث فرهنگی کشور تصریح کرد: متاسفانه استان کرمان چند سالی در حوزه گردشگری در لیست سیاه قرار داشت و مردم در استفاده از حوزه گردشگری و سرمایه گذاری در این حوزه بی بهره بودند که خوشبختانه از این لیست خارج شده و باید در دوره جدید ضعف ها و کاستی های گذشته جبران شود و کرمان سرافراز و سربلند تاریخی را تاریخ جویان جهانی بیشتر ببینند و بشناسند.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، در آغاز اولین روز از هفته دولت با حضور اسدالله درویش‌امیری معاون امور مجلس و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، استاندار و معاونان استاندار کرمان، جمعی از مدیران کل، محمود وفایی به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان معرفی و از خدمات علی مهاجری تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار