شانزدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران با حضور محققان، اساتید برجسته ایرانی و 60 سخنران خارجی از سوم تا پنجم شهریور ماه در تهران برگزار می شود.
کد خبر: ۸۲۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۵ 24 August 2015
دکتر عبدالرزاق شهرکی هاشمی دبیر اجرایی شانزدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران اظهار کرد:12 میهمان خارجی به عنوان سخنران و 50 نفر از کشورهای فرانسه، ترکیه، هلند، استرالیا، ایتالیا و کشورهای همجوار در کنگره حضور دارند. 

وی افزود: این کنگره با همکاری تشکل های علمی مرتبط در داخل کشور، آکادمی علوم آلمان برگزار می شود. 

هاشمی ادامه داد:ازمیان مهمترین محورهای کنگره می توان به میکروب شناسی بالینی، میکروب شناسی مرتبط با گیاهان دارویی و ترکیبات ضد میکروبی استخراج شده از آنها، میکروب شناسی پریناتال، میکروب شناسی صنعتی و کاربردی، میکروب شناسی بیماری های نوپدید، میکروب شناسی مرتبط با طب نظامی، میکروب شناسی مرتبط با آب و غذا اشاره کرد. 

وی گفت:برای این کنگره چند سمپوزیوم نیز در نظر گرفته شده است که مهمترین آنها مرتبط با گیاهان دارویی بومی کشور و ترکیبات مواد اولیه ضدمیکروبی استخراج شده از آنهاست. همچنین نمایشگاه مرتبط با تکنولوژی های مرتبط با میکروب شناسی نیز برپا خواهد شد. 

وی گفت: شانزدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران فردا با حضو رئیس سازمان نظام پزشکی ایران افتتاح خواهد شد. 

قرار است 11 پنل تخصصی که بر اساس کارگروه های تخصصی میکروب شناسی طراحی شده اند، برگزار شود. 

همچنین سه سمپوزیوم میکروب شناسی و کنترل کیفی آب با حمایت اداره آب و فاضلاب تهران، سمپوزیوم سل با همکاری اداره سل و جذام مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت و همچنین سمپوزیوم گیاهان و مواد اولیه دارویی با اثرات دارویی با همکاری پژوهشکده گیاهان دارویی شهید بهشتی برگزار شود. 18 کارگاه مختلف نیز طراحی شده است که سه مورد از آنها توسط سه پروفسور خارجی برگزار می شود. 

بر همین اساس، 1480 مقاله به عنوان پوستر و 50 مقاله نیز با نظر کمیته و دبیر علمی برای سخنرانی انتخاب شده اند. در کنار این برنامه ها، انتخابات مجمع عمومی انجمن میکروب شناسی ایران نیز برگزار می شود. برای تمامی رشته ها و رشته های علوم آزمایشگاهی 12 امتیاز، برای رشته های دامپزشکی 20 امتیاز و برای رشته های پرستاری و مامایی نیز امتیاز بازآموزی در نظر گرفته شده است. 

شانزدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران از سوم تا پنجم شهریور 94 در سالن همایش های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می شود. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار