رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان با اشاره به جهش اعتبارات استانی در بخش کشاورزی گفت: علی رغم کاهش اعتبارات استانی ، اعتبارات بخش کشاورزی از شش به 9 درصد افزایش داشته است .
کد خبر: ۸۱۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷ 23 August 2015
به گزارش تابناک، مهندس ناصر حیدری پوری در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه بر تنوع کاشت و کشت تلفیقی محصولات کشاورزی تاکید کرد  و افزود: با تلفیق منابع استانی وملی می توانیم به یک راهکار جدید اجرایی برسیم و دوران اجرایی پروژه ها را کم نماییم بطوریکه پروژههای شاخص را در زیربخشهای مهم تعریف نماییم .
 
به گفته وی ، درطرحهای در دست اجرا درسال 94 ضمن تلفیق منابع استانی و ملی صورت گرفته ، پروژه ها را هم درهم تلفیق کردیم .
 
این مقام مسئول یادآور شد : یکی از دستاوردهای موثر سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در سال جاری دستیابی به یک استراتژی جهت رسیدن به برنامه مطلوب می باشد .
 
رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در ادامه با اشاره به جهش اعتبارات استانی در بخش کشاورزی افزود : علی رغم کاهش اعتبارات استانی ، اعتبارات بخش کشاورزی از 6 درصد به 9 درصد افزایش داشته است .
 
وی در خصوص عملیات بیولوژیک و زارعت و باغبانی بیان کرد: نگاه و حرکت سازمان ، مصونیت دشتها با تلفیق منابع و ایجاد طرحهایی در این خصوص می باشد بطوری که بدنبال رفع معضل جدی دشت میناب هستیم .
 
مهندس حیدری پوری با اشاره به بازاریابی محصولات کشاوزری بیان کرد: در کنار برداشت و کاشت، موضوع بازاریابی را به کشاورزان القا کردیم و شاهد تغییر رویه این عزیزان بودیم .
 
وی با بیان اینکه نگاه اقتصادی به تولیدات بایستی ایجاد شود افزود: در حوزه بازاریابی براساس رایزنی و تعاملات ایجاد شده با کشورهای مختلف ، نگاه ویژه ای به محصول خرما ایجاد شده است و امیدواریم این نگاه را نیز به سایر محصولات جالیزی و صیفی منتقل کنیم .
 
به گفته وی ، با تغییر الگوی کشت و تنوع محصولات علی رغم نبود منابع استانی و کشوری برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته بطوریکه 50 درصد یارانه جهت خرید بذر کنجد و یا در بحث اجرای کاشت محصولات با سیستم آبیاری قطره ای 50 درصد یارانه تعلق گرفته است .
 
وی یکی از اقدامات شاخص سازمان جهادکشاورزی را کاشت آزمایشی ذرت نشایی اعلام کرد و افزود : 20 هزار متر مکعب میزان آب مصرفی در هر هکتار برای کاشتهای سنتی است که با کاشت نشا بجای بذر، مصرف آب را به یک سوم می رسانیم .

وی در پایان به 14 طرح کشاورزی که با اعتباری بالغ بر 301 هزار میلیون ریال در هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد اشاره کرد و افزود: اجرای طرح های آبیاری نوین ، تجهیز ونوسازی زمین های کشاورزی ، پروار بندی بره ، توسعه باغها ، مرمت قنوات و چشمه ها ، توسعه کشت داربستی ، بهره برداری از واحدهای مرغداری در شهرستانهای جاسک ، پارسیان،سیریک و بستک از مهمترین طرح هایی است که درهفته دولت به بهره برداری می رسد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار