گندم‌کاران شهرستان اردبیل در حالی 45 روز است منتظر دریافت بهای گندم فروخته شده خود به شرکت غله و تعاون روستایی هستند که هیچ مسئولی جوابگوی آنها نیست.
کد خبر: ۸۰۷۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳ 22 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، گندم‌کاران شهرستان اردبیل در حالی 45 روز است منتظر دریافت بهای گندم فروخته شده خود به شرکت غله و تعاون روستایی هستند که هیچ مسئولی جوابگوی آنها نیست.

این گندم‌کاران که اعتراضشان را در قالب حضور در جلوی ساختمان فرمانداری اردبیل خطاب به مسئولان نشان دادند در بیان درد و مشکلاتشان اعلام کردند که 45 روز است که مسئولان غله آنها را سر می‌دوانند اما دریغ از پرداخت ریالی از مطالباتشان که باید در ازای فروش محصولاتشان پرداخت کند.

این تلاشگران عرصه تولید که از رقم پایین 10 میلیون تومان گرفته تا 2.5 میلیارد تومان بهای گندم فروخته شده خود را از شرکت غله طلبکار هستند، اعلام کردند که بارها به این شرکت و دیگر نهادها حتی استانداری اردبیل مراجعه کردیم اما مسئولان فقط به وعده دادن اکتفا کرده‌اند و هیچ کار عملی برای پرداخت مطالبات آنها انجام نشده است.

گندم‌کاران شهرستان اردبیل بیش از 45 روز است که منتظر پرداخت مطالباتشان هستند و جالب اینجاست که مسئولان مدعی بودند در کمتر از 48 ساعت بهای گندم پرداخت می‌شود که نه تنها این کار از طریق سیستم بانکی انجام نشده بلکه به اشکال مختلف این تولید‌کنندگان سختکوش را ناراحت و عاصی کرده‌اند.

این کشاورزان معترض که از بی‌توجهی مسئولان دل پری داشتند مدعی بودند که در صورت آگاهی از این شرایط هرگز حاضر نمی‌شدند گندمشان را به مراکز دولتی تحویل دهند بلکه آن را به نرخ آزاد می‌فروختند و به صورت نقدی پولشان را دریافت می‌کردند.

گفته شده است شرکت غله و خدمات بازرگانی از بابت خرید گندم در استان بیش از 150 میلیارد تومان به کشاورزان بدهکار است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل دیروز در خطبه‌های نماز جمعه از مسئولان خواست تا هرچه سریع‌تر در پرداخت بهای گندم خریداری شده به کشاورزان سریع‌تر مساعدت کرده و در این زمینه همکاری لازم و نزدیک را داشته باشند.

آیت‌الله سید حسن عاملی تاکید کرد:‌ حمایت از اهل تولید و کار‌آفرینان باید در اولویت کارها قرار گیرد و یکی از این تولید‌کنندگان نیز کشاورزان بی‌ادعایی هستند که در قبال تلاش و کوشش خود منتظر همراهی مسئولان هستند تا حق و حقوق واقعی‌شان پرداخت شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار