رئیس پلیس فتا فارس شهروندان دقت کنند که فریب آگهی‌های اغوا کننده و دروغین را نخوردند. همچنین پس از انتخاب کالا یا خدمات در سایت‌های واسطه‌گر اینترنتی و قبل از هرگونه واریز وجهی جهت خرید، از کم و کیف خدمات یا کالا و نیز هویت فروشنده مطلع گشته و از واریز هرگونه وجهی حتی مبالغ کم به‌عنوان بیعانه خودداری کنند.
کد خبر: ۸۰۶۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷ 17 December 2019

تابناک فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس در تشریح این‌ خبر گفت: در پی شکایت مردی ۳۵ ساله مبنی بر مشاهده آگهی فروش یک باغ شهری، در یکی از سایت‌های کاربر محور مورد کلاهبرداری قرارگرفته بود، خبر داد.

سرهنگ "سلیمانی" در ادامه افزود: با توجه به دسترسی آسان به انواع آگهی‌های عرضه کالا و خدمات در سایت‌های آگهی محور، شاکی درصدد خرید یک باغ شهری از طریق یکی از این سایت‌ها برآمده و پس از مشاهده آگهی با فروشنده تماس گرفته و فروشنده به او بیان می‌کند در حال معامله باغ با شخص دیگری است و اگر شما خواهان خرید هستید بایستی مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال را به عنوان بیانه واریز نمایید. خریدار نیز این مبلغ را واریز که بعد از واریز این مبلغ، فروشنده دیگر پاسخگو نبود .

این مقام انتظامی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات لازم در فضای سایبر، متهم را که فردی حدوداً ۴۳ ساله را شناسایی و به همراه مستندات جهت سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضایی قرار دادند.

وی تصریح کرد: شهروندان دقت کنند که فریب آگهی‌های اغوا کننده و دروغین را نخوردند. همچنین پس از انتخاب کالا یا خدمات در سایت‌های واسطه‌گر اینترنتی و قبل از هرگونه واریز وجهی جهت خرید، از کم و کیف خدمات یا کالا و نیز هویت فروشنده مطلع گشته و از واریز هرگونه وجهی حتی مبالغ کم به‌عنوان بیعانه خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان فارس یادآور شد: پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن‌ها از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارش‌های مردمی با ما درمیان بگذارند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار