عضو هیات علمی چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه بیش از 10 درصد جمعیت ایران به دیابت مبتلا هستند، افزود: دیابت همچنین از عوامل بروز بیماری های شبکیه چشم که می توانند منجر به نابینایی شوند نیز به شمار می رود.
کد خبر: ۸۰۵۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵ 11 December 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:دکتر حسین اشرف با بیان اینکه بیش از 10 درصد جمعیت ایران به دیابت مبتلا هستند، افزود: دیابت همچنین از عوامل بروز بیماری های شبکیه چشم که می توانند منجر به نابینایی شوند نیز به شمار می رود.
وی اظهار کرد: اختلالات شبکیه در سنین بالا رخ می دهد و با توجه به اینکه جامعه ایران رو به سالمندی می رود، موارد اختلالات در شبکیه چشم رو به افزایش می رود.
اشرف همچنین از ضربه (تروما) به سر به عنوان دیگر عوامل بروز اختلالات در شبکیه چشم نام برد و گفت: تغییر شیوه زندگی، کاملا می تواند بر سرنوشت سلامت چشم بیمار دیابتی تاثیرگذار باشد.
متخصص شبکیه چشم با تاکید بر اینکه بیماران دیابتی باید معاینات دوره ای را انجام دهند، افزود: بیماران مبتلا به دیابت باید علاوه بر مراجعه به متخصصان داخلی و غدد، باید معاینات دوره ای چشم پزشکی را نیز انجام دهند؛ به طوری که بعد از سن بلوغ، حداقل سالی یک بار معاینه چشم پزشکی شوند و اگر دچار اختلال دید بودند، این فاصله زمانی به 9، 6 و 3 ماه کاهش دهند.
عضو هیات علمی چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مورد برگزاری کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران نیز گفت: در این کنگره، آخرین دستاوردهای علمی در زمینه تشخیص و درمان بیماری های چشمی از جمله شبکیه، مورد بحث و بررسی چشم پزشکان داخلی و خارجی قرار می گیرد.
اشرف از این کنگره به عنوان فرصت ایده آل برای تبادل اطلاعات علمی و تجربی برای تشخیص و درمان بیماری های شبکیه نام برد و افزود: در برنامه پیش کنگره، چهار سمپوزیوم در زمینه راه های تشخیص و درمان بیماری های شبکیه که در منطقه بیشتر شایع است، برگزار می شود.
مسئول برنامه شبکیه در کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران، از حضور 7 مهمان خارجی از اروپا و آمریکا در کنگره خبر داد و گفت: این افراد از اساتید و محققان برجسته در زمینه شبکیه چشم هستند که قرار است در کنگره سخنرانی داشته باشند.
بیست و ششمین کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران در روزهای 22 تا 25 آذرماه در سالن همایش های رازی برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار