رئیس‌کل دادگستری استان فارس گفت: ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در دادگستری فارس راه‌اندازی شده و نحوه هزینه‌کرد کاندیداها و تخلفات انتخاباتی موجود توسط این ستاد رصد می‌شود.
کد خبر: ۸۰۲۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸ 02 December 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در آیین تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید دادگستری داراب در جمع قضات و مسؤولان استانی و محلی اظهار داشت: ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در دادگستری فارس راه‌اندازی شده و شکل و میزان هزینه‌کرد کاندیداها بررسی و با اسراف در هزینه‌های تبلیغاتی برخورد می‌شود.

وی با تصریح اینکه در انتخابات حضور حداکثری مردم ملاک است نه حضور حداکثری کاندیداها، ادامه داد: به کاندیداها توصیه می‌کنیم قبل از ثبت‌نام قوانین ۲۸، ۲۹ و ۳۰ انتخابات را مطالعه و بررسی کنند و هر کس صلاحیت ندارد وارد این عرصه نشود چرا که انتخابات جشنواره نیست که فقط جهت رقابت در آن ثبت‌نام کنند.

رئیس‌کل دادگستری فارس با اشاره به حوادث و اغتشاشات اخیر گفت: با اشراری که اموال عمومی را تخریب و رعب و وحشت در میان مردم ایجاد کردند برخورد عبرت‌آموز و قاطعی می‌شود و پرونده‌های آنها خارج از نوبت در حال بررسی است.

موسوی با تاکید بر لزوم در نظر گرفتن شرایط اقتصادی و وضعیت معیشت عمومی اظهار داشت: همه دستگاه‌ها باید متحد شوند و به فرصت‌طلبان اجازه ندهند که گرانفروشی بیش از این رواج یابد و در شرایط فعلی سازمان تعزیرات نیز نظارت گسترده‌تری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در دوران تحول قضایی قرار دادیم و در دورانی که دشمن سعی در ناامید کردن مردم دارد، آیت‌الله رئیسی پرچم مبارزه با فساد و عدالت‌خواهی را برافراشته و احیای حقوق عامه و مردمداری را سرلوحه کار قرار داده است.

رئیس‌کل دادگستری فارس ادامه داد: سفر به ۱۲ استان در مدت چند ماه، دیدارهای مردمی، کاهش پرونده‌های ورودی، کاهش اطاله دادرسی از برنامه‌های مثبت کارنامه رئیس قوه قضاییه است.

موسوی اظهار داشت: در حال حاضر تقاضا برای راه‌اندازی ۴۰ دادگاه بخش به دادگستری استان ارسال شده و پس از اولویت‌‌بندی و ارزیابی نیاز شهرستانهای مختلف، به این امر رسیدگی می‌شود.

 

تشکیل شورای مشورتی دادگستری و مجمع نمایندگان فارس

در ادامه این مراسم، نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه در زمینه مدیریت سرمایه‌های اجتماعی در کشور ضعیف عمل کردیم، افزود: اصلی‌ترین شاخص مدیریت سرمایه‌های اجتماعی، اعتمادآفرینی است که از طریق مبارزه با فساد حاصل می‌شود.

رضا انصاری اضافه کرد: مبارزه با مفسدین نیازمند اصلاح ساختارها و فرایندها است و اگر این رویکرد مورد توجه دستگاه‌ها نباشد باز هم فساد اقتصادی ایجاد شده و تولید و توزیع رانت ادامه می‌یابد.

وی اظهار داشت: راه‌اندازی شورای مشورتی دادگستری و مجمع نمایندگان فارس با تبادل تجربیات، گام موثری در مسیر مبارزه با فساد و اصلاح ساختارها و قوانین است.

نماینده مردم داراب بابیان اینکه حوادث اخیر به ما نشان داد که باید قدردان طراحی امام خمینی پیرامون ولایت و رهبری باشیم، افزود: پیشرفت و توسعه ایران و راه برون‌رفت از مشکلات، پشتیبانی از جایگاه رهبری و ولایت است.

 

 

جرائم خشن در داراب به حداقل رسیده است

رئیس پیشین دادگستری داراب نیز در این مراسم با اشاره به کاهش ورودی پرونده‌های ورودی به دادگاه‌ داراب و تسریع در روند بررسی آنها گفت: امروز دادگستری داراب ملجا تظلم‌خواهی و پناهگاه مردم شده است و به هدفمان که چشاندن طعم عدالت به مردم بود نزدیک شدیم.

حجت‌الاسلام سیدمحسن موسوی بیان کرد : شش سال پیش در بدو ورودم به دادگستری داراب، وضعیت ناهنجاری در این مجموعه وجود داشت و تعداد زیاد پرونده‌های بلاتکلیف در شعب دادگاه و کارچاق‌کنی از معضلات موجود بود.

وی اضافه کرد: اما امروز دادگستری داراب یکی از پاک‌ترین دادگاه‌ها است و ورودی پرونده‌ها از ۴۵ هزار پرونده به ۲۵ هزار کاهش یافته همچنین اطاله دادرسی تا حد زیادی از بین رفته است که این امر حاصل کار جمعی مجموعه قضایی شهرستان است.

معاون قضایی دادگستری فارس گفت: در این مدت با مخلان امنیت مردم و مجرمین برخورد قاطع شد و جرائم خشن در داراب به حداقل رسیده است و به دلیل کارآمدی مجموعه شهرستانهای همجوار برخی از پرونده‌های خود را به دادگستری داراب ارجاع می‌دهند.

موسوی با اشاره به اینکه دیدار با مردم که از شش سال پیش در دادگستری داراب آغاز شد امروز به عنوان یکی از رویکردهای جدی قوه قضاییه قرار گرفته است، اظهار داشت: احکام صادره در داراب پیرامون حفظ انفال و اراضی ملی همچنین برخورد با تجاوزگران به این منابع در سطح کشور کم‌نظیر بود.

 در این مراسم از خدمات حجت‌الاسلام موسوی تقدیر و وی به عنوان معاون قضایی دادگستری استان فارس به فعالیت در مجموعه قضایی ادامه می‌دهد همچنین صادق صادقی(دادستان سابق) به عنوان رئیس دادگستری داراب معرفی شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار