نماینده ولی‌فقیه در استان فارس بیان کرد: نتیجه کوتاهی‌های همین می‌شود که می‌بینیم و باید به مردم فشار آید و آن‌هایی که کوتاهی می‌کنند، نمی‌دانم در دنیا و آخرت چه جوابی دارند.
کد خبر: ۷۹۷۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳ 16 November 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به بحث تورم و گرانی بنزین اظهار داشت: در سالیان گذشته گرانی و تورم را مکرراً تجربه کردیم اما امروز اصل پرسش این است که «برای جلوگیری از تورم چه باید کرد؟» که متأسفانه به این سؤال نپرداختیم؛ درصورتی‌که پاسخ مناسب می‌خواهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس ادامه داد: ما باید ببینیم چه باید کرد تا پول ملی ارزش خود را از دست ندهد؛ اگر به این سؤال پاسخ دهیم، به این وضعیت مبتلا نمی‌شویم.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه اصلی‌ترین رکن برای جلوگیری از تورم افزایش تولید داخلی است، افزود: ما به این دلیل دچار تورم می‌شویم که پول ما پشتوانه تولید مردمی ندارد. از معادن و منابع نفت هم که استفاده کنیم، یک پول بدون زحمت وارد می‌شود و یک عده نیز سر راه آن می‌ایستند و به‌تناسب می‌خورند و درنهایت تورم ایجاد می‌شود.

امام‌جمعه شیراز افزود: اینکه رهبر انقلاب مدام می‌گویند نگاهتان را از بیگانه ببرید و چشمتان به بسته مالی اروپا نباشد، در همین راستا است لذا تا رونق تولید حاکم نشود، مسئله تورم حل نخواهد شد چراکه ارزش پول ملی به توانمندی اقتصاد کشورها وابسته است.

دژکام ادامه داد: متأسفانه در برجام خیلی معطل ماندیم درصورتی‌که در این چند سال باید برای اقتصاد مقاومتی و رونق تولید تلاش می‌کردیم. در حال حاضر نیز در گام چهارم گفتیم مرکز فردو را راه می‌اندازیم که باید گفت آن‌ها از این قدم‌به‌قدم رفتن‌ها دردشان نمی‌گیرد لذا باید تصمیمی گرفته می‌شد که اروپا را سر جایش بنشانیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس بیان کرد: نتیجه کوتاهی‌های همین می‌شود که می‌بینیم و باید به مردم فشار آید و آن‌هایی که کوتاهی می‌کنند، نمی‌دانم در دنیا و آخرت چه جوابی دارند.

امام‌جمعه شیراز در ادامه سخنان خود به بحث فساد ستیزی دستگاه قضا اشاره کرد و گفت: مبارزه با فساد مالی و اداری که مثل موریانه اقتصاد ما را خورده، باید شروع شود که این حرکت ارزشمند از سوی دستگاه قضایی آغاز شده است.

دژکام با اعلام حمایت از دستگاه قضا در مبارزه با فساد افزود: همین‌جا حمایت خودمان را به‌صورت جدی از حرکت ارزشمند مبارزه با فساد اعلام می‌کنیم و به همه‌کسانی که با موج افکنی می‌خواهند جلوی این حرکت را بگیرند می‌گوییم که ما و مردم در مبارزه با فساد از دستگاه قضا با صدای بلند حمایت می‌کنیم.

وی همچنین گفت: هیچ‌کس در هر مقام و جایگاهی حق ندارد از خلاف قانون حمایت کند و باید اجرای عدالت و مبارزه با فساد در همه سطوح پیگیری شود.

امام‌جمعه شیراز ادامه داد: کسی که خلاف می‌کند باید بداند که هیچ حمایتی از هیچ جا نخواهد داشت.

دژکام با اشاره به جمله‌ای از امیرالمومنین (ع) نیز گفت: نباید طوری رفتار کنیم که به عذرخواهی منتهی شود.

وی صدور رأی در پرونده‌های قضایی را مستلزم دقت بسیار دانست و گفت: گاهی به‌واسطه اینکه مسائل قضایی دقت بسیار دارد، نیاز به بررسی کارشناسی است و در این امر باید مجال داد تا عدالت و مبارزه با فساد تحقق یابد.

امام‌جمعه شیراز افزود: رئیس دستگاه قضا گفته احکام قضایی باید اتقان لازم را داشته باشد؛ یعنی همه‌چیز حساب‌وکتاب دارد و همه دارای قدرت تشخیص در این عرصه نیستند.

دژکام همچنین گفت: اگر کسی بیش از این که «دقت در مقام صدور رأی» است مطالبه کند، هرکسی که باشد حتی زیر عمامه بنده هم که باشد، نباید حرفش پذیرفته شود.

وی ادامه داد: گاهی داوری ما دست رسانه‌ها می‌افتد که باید گفت رسانه همه ابعاد قضیه را نمی‌بیند باوجودآنکه نقش ارزشمندی دارد اما از کانال رسانه نمی‌توان حکمی صادر کرد.

امام‌جمعه شیراز خاطرنشان کرد: رسانه در جلوگیری از ظلم و مبارزه با فساد و بیداری مردم نقش خود را باید ایفا کنند و ما ازاین‌جهت سپاسگزار رسانه هستیم. اگر کسی هم خطایی نکرده باشد هیج وقت نباید از طرح سؤال نگران باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار