عضو فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: باید تلاش‌ها و پیگیری‌های بین‌اللملی برای ممانعت از ورود فاضلاب صنعتی کشورهای همسایه به رودخانه ارس و جلوگیری از آلودگی آن انجام شود.
کد خبر: ۷۹۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹ 19 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کمال‌الدین پیرموذن صبح امروز در نشست با مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار وزارت امور خارجه در اردبیل اظهار کرد: ما در خصوص مباحث مهم تحول فرآیند‌های بین‌المللی و تغییرات آب و هوایی در کشورمان موضوعات و مسائل مختلف را مطرح کرده و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

وی یادآور شد: در جلوگیری از ریختن فاضلاب کارخانجات آلومینیوم و رادیواکتیو کشور ارمنستان به رودخانه ارس در محدودهای کشورهای جمهوری آذربایجان و ایران ما از وزارت امور خارجه خواستیم تا پیگیر مباحث و مشکلات باشیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به هیچ‌وجه این آلودگی قابل قبول نیست و همه باید تلاش کنیم تا زمینه برای سلامت آب شرب مردم فراهم آید و برخی دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در این بین از میان برود.

پیرموذن وضعیت محیط زیست کشورمان را همراه با چالش‌های جدی در نقاط مختلف به ویژه آلودگی رودخانه‌ها، تالاب‌ها و ورود پساب‌ها به آب‌های جاری بیان کرد و گفت: در این زمینه آنچه اسباب نگرانی است بی‌توجهی‌هایی بوده که در این حوزه به ویژه حفاظت از محیط زیست و توسعه پایدار بر مبنای محیط زیست لازم انجام می‌شود.

وی گفت: ما از طریق وزارت امور خارجه بحث آلودگی رودخانه ارس توسط کشور ارمنستان و آذربایجان را پیگیری می‌کنیم و از کشور همسایه انتظار می‌رود تا نسبت به سلامت و حق و حقوق رودخانه مرزی ارس با دقت نظر بیشتر حرکت کرده و اقدام کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار