مدیرکل میراث فرهنگی ایلام خبر داد
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از افتتاح 9 طرح گردشگری در استان ایلام خبر داد.
کد خبر: ۷۹۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹ 18 August 2015

عبدالمالک شنبه‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، در ایلام اظهار داشت: به مناسبت هفته دولت این تعداد طرح با محوریت گردشگری و با هدف توسعه و رونق صنعت گردشگری در استان ایلام با حضور مسئولان در مرکز استان و شهرستان‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: برای اجرا و بهره‌برداری از این طرح ها 33 میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار ملی استانی بخش خصوصی و تسهیلات بانکی سرمایه‌گذاری شده است.

وی ادامه داد:‌ از جمله این طرح‌ها تکمیل زیرساخت‌ مجتمع نشمیل، سرابله،‌ توسعه و تکمیل هتل ماداکتو دره شهر،‌ هتل نخل جنوب دهلران و رستوارن بین راهی امام رضا(ع) در روستای زنجیره شهرستان چرداول است.

وی مرکز تفریحی سرگرمی اسب‌سواری حریر ایلام سفره خانه سنتی ایلام،‌ چایخانه سنتی و کارگاه صنعت معرق در قلعه والی و نورپردازی کاخ موزه فلاحتی را از دیگر طرح‌هایی عنوان کرد که در هفته دولت در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول اضافه کرد: بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه ایجاد اشتغال برای 21 نفر از جوانان جویای کار استان را فراهم می‌کند.

شنبه‌زاده با بیان اینکه در دو سال گذشته فعالیت‌های مناسبی به منظور توسعه صنعت گردشگری در کشور و استان ایلام انجام شده است تصریح کرد: هفته دولت فرصت بسیار مناسبی برای تشریح اقدامات و عملکرد دولت در حوزه گردشگری است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان ایلام در این هفته در ایام هفته دولت علاوه بر بهره‌برداری از طرح‌های گردشگری برنامه‌های دیگری ازجمله تهیه بروشور عملکرد 2 ساله میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ایلام،‌برگزاری نمایشگاه عکس در قلعه والی یا کاخ فلاحتی، نمایشگاه یک روزه صنایع دستی در پارک کودک و دیدار مدیرکل و معاونان با خبرنگاران خبرگزاری‌ها و اصحاب رسانه نیز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین به مناسبت هفته دولت گردشگران و مسافران از تخفیف 20 درصدی مراکز اقامتی سراسر استان بهره‌مند خواهند شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار