کد خبر: ۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸ 24 January 2015
مدیر حج و زیارت استان البرز از آغاز نام نویسی زائرین حج تمتع 94 از صبح امروز جمعه خبرداد.
به گزارش ایرنا، سید مرتضی حسینی با اشاره به آغاز نام نویسی از متقاضیان دارای سند اولویت دار حج در کاروان های حج تمتع 94 بر اساس استان محل سکونت زائران از امروز، گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته نام نویسی در کاروان های حج استان های تهران، قم، البرز، قزوین از ساعت 9 صبح امروز(جمعه) برای دارندگان اسناد ودیعه گذاری حج تا 15 اسفند 84 آغاز شده است.
وی در ادامه آغاز مرحله دوم نام نویسی عمره مفرده سال 93 را از 17 بهمن ماه دانست و افزود: اعزام این زایرین از 21 اسفند ماه آغاز و تا خرداد 94 ادامه خواهد داشت.
وی اظهار داشت: همچنین اعزام زائرینی که در مرحله اول نام نویسی کرده بودند از اواخر آذرماه آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد و در تشرف زائرین و خدمت رسانی به آنها در عربستان مشکل خاصی وجود ندارد.

وی گفت: به رغم موضعگیری های سیاسی بین دو کشور ایران و عربستان این سفرها به روال عادی خود ادامه دارد و قرار ا ست که زائرین در امر سیاست گذاری ها دخالت نکنند.
حسینی در ادامه با اشاره به درگذشت شاه عربستان در شب گذشته، اظهار امیدواری کرد که روابط با عربستان سهل تر و آسان تر شود تا زائرین بیشتری را بتوانیم به این سفرهای زیارتی اعزام کنیم.
وی ادامه داد: طبیعی است با درگذشت شاه عربستان تغییراتی در منطقه خاورمیانه و بخصوص عربستان بوجود آید و ما منتظر موضع گیری ها هستیم و با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری و مسوولین ما هم از برنامه ریزی های بعد از این تبعیت می کنیم.
وی گفت: عربستان سعودی همچون کشور ما و خیلی از کشورها قانون اساسی ندارد و یک نظام سلطنتی دارد و برای جایگزینی پادشاه به صورت قبیله ای و شورایی بیعت انجام می شود و به همین لحاظ تصمیم گرفته اند که ولیعهد عربستان که وزیردفاع این کشور نیز بود؛ به عنوان پادشاه انتخاب شود و شاهزاده مفرق که ولیعهد ولیعهد بود بعنوان ولیعهد انتخاب شود.
حسینی در ادامه به موضوع سفرهای عتبات عالیات اشاره کرد و افزود: تشرف زائرین به عتبات عالیات علیرغم مشکلاتی که داعش و تکفیری ها در عراق به وجود آورده بودند به خوبی و با امنیت کامل در حال انجام است.
وی اظهار داشت: تکفیری ها و داعش با حمایت اربابانشان در پی آن بودند که زایرین ایرانی به این سفرهای زیارتی مشرف نشوند ولی نتوانستند کاری از پیش ببرند و فقط مدت زمان کمی سفرهای زمینی با مشکل مواجه بود ولی اکنون این سفرها نیز به خوبی در حال انجام است که اوج آن را در اربعین حسینی مشاهده کردیم.
مدیر حج و زیارت استان البرز با اشاره به حرکت پرشور ستاد اربعین استان البرز گفت: در آن ایام ادارات و نهادهای مختلف استانی سهم قابل توجهی در پشتیبانی اعزام زائرین داشتند و مقدار زیادی آب، نان و پنیر با کمک صنوف مختلف تدارک و اعزام شد.
وی وجود 40 دفتر زیارتی و سه هزار کارگزار زیارتی آموزش دیده در استان البرز را نشان از عشق و علاقه مردم به مظلومیت و زیارت اهل بیت دانست و ادامه داد: سازمان حج و زیارت یک ارگان مذهبی و دینی است که مردم ما با اطمینان کامل به آن سفرهای زیارتی خود را در پوشش آن انجام می دهند.
حسینی گفت: جوانان و نوجوانان استان البرز با همین اعتماد امسال به حج عمره مشرف می شوند بطوریکه سه کاروان دانشجویی و یک کاروان دانش آموزی از این استان راهی عمره مفرده می شوند.
وی افزود: قشر جوان نیاز به ورود به این عرصه ها دارند زیرا دشمن برای اثرگذاری بر روی جوانان و نوجوانان ما بسیار تلاش می کند در حالیکه با مهیا کردن زمینه اعزام جوانان ونوجوانانمان بایستی زمینه اثرگذاری این افراد بر روی مردم دیگر کشورها، تفکر انقلاب اسلامی را نیز اشاعه دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار