رئیس شورای شهر سرعین گفت: آنهایی که ادعا دارند سرعین رقیب شهر آنهاست نه تنها رقیب نیست بلکه ظرفیت‌های خوبی را برای توسعه گردشگری سایر مناطق فراهم آورده است.
کد خبر: ۷۸۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵ 17 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، توحید دنیایی عصر امروز در نشست مطبوعاتی با جمعی از اصحاب رسانه در شهر سرعین اظهار کرد: ما از شهریورماه سال 92 فعالیتمان را در شورای شهر سرعین آغاز کردیم و اولین شهری بودیم که سعی کردیم تا با انتخاب شهردار فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌هایمان را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه ما از همان روز اول با همراهی متخصصان و کارشناسان امر نقاط ضعف، آسیب و برخی تهدیدها را در حوزه توسعه و عمران شهر مورد رصد و برنامه‌ریزی قرار دادیم، تصریح کرد: ما در شش حوزه و بیش از 80 محوریت کار عمرانی، شهرسازی و زیباسازی را آغاز کردیم و تلاشمان در این 22 ماه گذشته بر این بوده تا بخش عظیمی از این برنامه‌ریزی‌ها به انجام برسد که 80 درصد این برنامه‌ها نیز تحقق پیدا کرده است.

رئیس شورای شهر سرعین اضافه کرد: ما با کمک شهرداری و همدلی و مساعدت سایر مسئولان و مدیران اجرایی شهر سرعین فعالیت‌هایمان را آغاز کردیم و با افزایش بودجه شهرداری سعی و تلاشمان بر این بوده تا در بخش‌های مختلف سطح خدمات ارتقاء یابد.

دنیایی، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، آسفالت و روکش معابر و خیابان‌های شهر و تکمیل کمربندی با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان به انجام رسیده و تکمیل و توسعه پارک 12 هکتاری شهر سرعین نیز مراحل نهایی خود را سپری می‌کند.

وی افزود: اعتبارات عمرانی شهر سرعین در سال‌جاری برابر با 10 سال گذشته است به طوریکه ما تلاش جدی و همکاری نزدیکی را با شهرداری داشته‌ایم تا بسیاری از برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها به انجام برسد.

در مسیر جذب سرمایه‌گذار موانع یکی پس از دیگری در حال برطرف شدن است

رئیس شورای شهر سرعین با بیان اینکه در بحث سرمایه‌گذاری اخیراً برخی از مباحث به صورت غیرمنطقی از سوی برخی از رسانه‌ها مطرح شده که به هیچ وجه صحت ندارد، بیان کرد: ما از رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها انتظار داریم تا مواضع شورای شهر را از زبان رئیس و یا سخنگو اعلام کنند چراکه باید موضع رسمی و سیاست‌گذاری‌های درست در شورای شهر از طریق رئیس یا سخنگو اعلام شود.

دنیایی با انتقاد از کسانی که فعالیت‌های حوزه سرمایه‌گذاری را در سرعین در دو سال اخیر زیر سئوال بردند، اضافه کرد:‌ با توجه به رکود ایجاد شده در فضای اقتصادی کشور و بحران‌هایی که ما با آن روبه‌رو بودیم و همچنین کم تحرکی بازار و رونق کسب و کار در همه نقاط کشور بحث سرمایه‌گذاری با موانع، مشکلات و گره‌های کوری روبه‌روست که بهتر است با تدبیر مسئولان ارشد استانی و کشوری این موانع و مشکلات برطرف شود.

وی ادامه داد: ما قطعاً در شهرستان با رفع موانع و حل مشکلات تحریم کشورمان، شاهد رونق کسب و کار و جذب سرمایه‌گذاری‌های بیشتر هستیم.

عده‌ای نباید به خاطر مقاصد سیاسی خود به دنبال اختلاف‌افکنی باشند

رئیس شورای شهر سرعین در مورد برخی اظهارات نمایندگان و مسئولان سایر شهرها در مورد رقیب دانستن سرعین به عنوان قطب گردشگری کشور اظهار کرد: قطعاً چنین اظهار نظرهایی نه تنها به جایگاه سرعین لطمه‌ای نمی‌زند بلکه حقیقت چنین افرادی که به دنبال سوءاستفاده از احساسات پاک مردم هستند و این احساسات را ملعبه سودجویی‌های خود قرار دادند، بیشتر نمایان می‌کند.

دنیایی خطاب به این افراد تصریح کرد: نباید به دنبال اختلاف‌افکنی باشند چراکه از این اختلاف‌افکنی‌ها هیچ سودی نصیب هیچ‌کس نمی‌شود و تنها عده‌ای از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قطعاً چنین افرادی با این روند به مقاصد خود در آستانه انتخابات نمی‌رسند و در صورت تکرار چنین شرایطی ما شکایتمان را به مراجع قضایی تسلیم می‌کنیم.

دنیایی با اعلام اینکه شهر سرعین و مردم آن رقیب سایر شهرستان‌ها نیستند، افزود: استعداد و توانمندی سرعین آن قدر است که با این تخریب‌ها و اظهارات بی‌ثمر و بی‌نتیجه جایگاه سرعین متزلزل نشود چراکه همه امروز به شرایط استثنایی سرعین در حوزه گردشگری، آب‌های گرم، اماکن دیدنی، تاریخی، سیاحتی و گردشگری این شهر واقف هستند.

وی بیان کرد: سرعین با داشتن هتل‌ها و مراکز اقامتی متعدد در صنعت نوپای گردشگری در این استان جایگاه خود را پیدا کرده و اصلاً این توانمندی‌ها با سایر توانمندی گردشگری شهرهای استان قابل قیاس نیست و ما به جای آن که خودمان را با سایر شهرها سنجش کنیم در توسعه امکانات و ظرفیت‌های گردشگری خودمان را با رقبای کشورهای دیگر مقایسه کرده و سنجش می‌کنیم.

دنیایی اضافه کرد: قطعاً با روند سرمایه‌گذاری‌ها و رفع موانع در این زمینه سعی می‌کنیم تا کلاس‌ گردشگری سرعین را به طور روزافزون ارتقاء دهیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار