فرماندار شهرستان اسدآباد اظهار کرد: در اسدآباد دو اثر تاریخی داریم که 30 است در حال بازسازی است.
کد خبر: ۷۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷ 25 February 2015

فرماندار شهرستان اسدآباد اظهار کرد: در اسدآباد دو اثر تاریخی داریم که 30 است در حال بازسازی است.

به گزارش ایسنا؛ "مسعود بکایی" در ستاد اجرایی خدمات سفر استان، اظهار کرد: بازسازی و مرمت این دو اثر بسیار طولانی شده به گونه ای که اهالی اسدآباد نیز از داشتن چنین آثار تاریخی بی اطلاع هستند و به این شکل نمی توان گردشگر جذب کرد.

وی افزود: در شهرستان اسدآباد دو روستای گرشگری نیز وجود دارد که ظرفیت مناسبی برای جذب گردشگر است.

سال گذشته 200 هزار مسافر در همدان اسکان یافتند

فرماندار همدان نیز گفت: سال گذشته بیش از 200 هزار مسافر در اماکن مختلف در ایام نوروز در شهر همدان اسکان یافتند.

"علی تعالی" با بیان اینکه سال گذشته 150 تا 200 هزار مسافر در تعطیلات در شهر همدان اسکان یافتند، اظهار کرد: 67 هزار نفر در فضاهای آموزش و پرورش، 7 هزار نفر در نمایشگاه بین المللی، 12هزار نفر در هتل آپارتمانها، 5 هزار نفر در سالن های ورزشی، یک هزار نفر در اردوگاه ابوذر، 25 هزار نفر در منازل استیجاری و 2 هزار نفر نیز در مهمانسراها و خوابگاه های دستگاه ها اسکان یافتند.

وی افزود: در سال گذشته یکسری مشکلات مانند نان ایجاد شده بود که برای رفع این مشکل در سالجاری برنامه ریزی شده که ساعات کار نانوایی ها ساماندهی شده و شیفت کاری نانوایی ها ابلاغ خواهد شد و چندین دستگاه نانوایی سیار نیز برای ارائه بهتر خدمات استقرار می یابد.

فرماندار همدان ادامه داد: ایجاد سرویس های بهداشتی خصوصا سیار در مراکز گردشگری ایجاد می شود و بر رستوران های بین راهی و داخل شهر نیز نظارت ها تشدید می شود.

جذب گردشگر نیازمند آموزش است

فرماندار شهرستان رزن نیز با اشاره به اینکه کمبود تابلوهای اطلاع رسانی گردشگری در سطح شهرستان احساس می شود، بیان کرد: در حوزه جذب گردشگری نیاز به فرهنگ سازی ضرورت دارد.

"فتحعلی حسینی" اضافه کرد: هنوز کسبه و افرادی که با گردشگران در ارتباط هستند نمی دانند که چگونه باید با گردشگر برخورد کنند و تمام دستگاه های متولی و افراد نیازمند آموزش برای برخورد مناسب با گردشگر هستند.

وی تصریح کرد: یکی از راهکارهای مناسب در بحث ارتقاء فرهنگ پذیرش گردشگر استفاده از تجربیات دیگر استان های موفق در امر جذب گردشگر است.

"ضیغمی"، معاون فرماندار کبودراهنگ نیز از اعلام آمادگی این شهرستان برای پذیرش مسافران نورزوی خبر داد و تصریح کرد: 371 سوئیت، اتاق و کلاس با ظرفیت دو هزار 100 نفر در شهرستان آماده پذیرش مسافران است.

مدیرکل امور خیریه و اوقاف استان همدان نیز با بیان اینکه اوقاف بحث آرامش بهاری و استقبال از مسافران را در دستور کار خود دارد، اظهار کرد: همه بقاع متبرکه و امازادگان در ایام تعطیلات نوروز آماده پذیرش مسافران هستند.

حجت الاسلام "حاجی رضا زین العابدینی" افزود: امامزادگان هنگام تحویل سال نیز برنامه های ویژه ای دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان نیز گفت: اقدامات این اداره کل به دو بخش قبل و حین تعطیلات نوزوری تقسیم می شود که قبل از تعطیلات نوروزی پاکسازی حریم راهها و شانه راه ها، نصب تابلوها و ... انجام می شود.

"محمد رودباری" با بیان اینکه در 5 نقطه حادثه خیز روشنایی معابر تا قبل از پایان سال انجام می شود، تصریح کرد: در گردنه همه کسی روشنایی به طول دو کیلومتر ایجاد شده است.

وی افزود: از 15 اسفند ماه بیش از 400 نفر به صورت شیفتی در راهدارخانه ها مستقر می شوند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار