رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: در این حوزه عملکرد جمهوری اسلامی بسیار ضعیف بوده و قابل قبول نیست و حتماً درخواست ما وزارت راه و شهرسازی این است که در این حوزه تجدید نظر کند.
کد خبر: ۷۷۴۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶ 24 August 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:محمدرضا رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اظهار داشت: ما بر اساس برنامه ششم توسعه دولت را مکلف کردیم که میزان درصد حمل بار در کشور در شبکه ریلی به ۳۰ درصد برسد.

وی افزود: قرار بود از کل باری که جابجا می کنیم ۳۰ درصد آن در ریل مصرف شود، اما متاسفانه امروز کمتر از ۱۵ درصد صرف می شود؛ با وجود اینکه بیش از از دو و نیم سال از برنامه ششم توسعه می گذرد ما کمتر از ۱۵ درصد در این حوزه موفق بوده ایم و فاصله خیلی زیاد است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه ابراز تاسف کرد که راه آهن جمهوری اسلامی نتوانسته ظرفیت‌های برای افزایش و جاذبه صاحبان کالا برای جابجایی را برایشان در شبکه ریلی به وجود بیاورد و نهایتا عملکرد این حوزه ضعیف است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی در ادامه اعلام کرد: ما در کمیسیون عمران در این خصوص جلسه گذاشتیم و جلسات دیگر را هم برگزار می‌کنیم تا بتوانیم از این ظرفیت قانونی استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: در این حوزه عملکرد جمهوری اسلامی بسیار ضعیف بوده و قابل قبول نیست و حتماً درخواست ما وزارت راه و شهرسازی این است که در این حوزه تجدید نظر کند.

رضایی در پاسخ به این سوال که آیا با این تفاسیر طرح تحقیق و تفحص از این موضوع به صورت جدی داشته باشید،گفت: ما حتماً در ارتباط با توسعه شبکه ریلی به زودی گزارشی آماده می‌کنیم که در صحن قرائت خواهد شد. این گزارش ضعف موجود در این حوزه و عملکردی است که می‌توانست بهتر باشد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: طبیعی است که پس قرائت گزارش اگر خلاف و تخلف از قانون و همچنین عدم اجرای قانون به عنوان یک تخلف محسوب می‌شود و طبیعی است که باید به دستگاه‌های مرتبط و ذی‌ربط معرفی شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار