همزمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه(س):
با فرارسیدن میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) شهر قم آذین بندی شده و مردم با برگزاری آیین های جشن و سرور ، میلاد خجسته بانوی کرامت را به یکدیگر تبریک می گویند.خادمان حرم امام رضا(ع) پیشوای هشتم شیعیان، با ورود به حرم حضرت معصومه (س) کریمه اهل بیت (ع) پرچم بارگاه حضرت ثامن الحجج (ع) را به حرم این بانو اهدا کردند.
کد خبر: ۷۷۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۱ 16 August 2015
به گزارش تابناک قم، جشن‌های دهه کرامت که از میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) تا میلاد با سعادت امام رضا(ع) و به مدت ده روز در کشور برگزار می‌شود، امروز یکشنبه با سخنرانی حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در حرم بانوی کریمه(س) آغاز می‌شود.

آئین خطبه خوانی خادمان حرم مطهر، مداحی و گلباران ضریح حرم حضرت معصومه(س) از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

بر اساس این گزارش عصر دیروز، خادمان حرم امام رضا(ع) پیشوای هشتم شیعیان، با ورود به حرم حضرت معصومه (س) کریمه اهل بیت (ع) پرچم بارگاه حضرت ثامن الحجج (ع) را به حرم این بانو اهدا کردند.

در این مراسم که در صحن آینه حرم مطهر برگزار شد، خادمان آستان مقدس و مردم قم از خادمان بارگاه نورانی امام هشتم با شاخه های گل استقبال کردند.
 
خادمان حرم حضرت معصومه(س) با دود کردن اسپند به استقبال خادمان حرم امام رضا(ع) رفتند تا از این مسافرانی که پرچم حرم امام هشتم را از خراسان رضوی آورده اند میزبانی کنند. 

همچنین شب گذشته و به مناسبت شب میلاد در شب ولادت حضرت معصومه(س) ویژه برنامه‌ای با تلاوت قرآن با نوای سید جواد حسینی، سخنرانی حجت الاسلام ماندگاری و مداحی سید مهدی میرداماد و سید احمد واعظی در حرم مطهر برگزار شد.

مسوول موسسه روایت سیره شهدا در این آیین با اشاره به فضای شاد و جشن و سرور ایجاد شده در کشور همزمان با فرخنده میلاد با سعادت حضرت معصومه و آغاز دهه کرامت، گفت: علاوه بر پراکنده شدن عطر الهی در شهرها و استان های کشور، 15 کشور جهان نیز به واسطه اعزام کاروان های زیر سایه خورشید از این عطر خوش بهره مند شده اند. 

حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری با اشاره اهمیت حضور مردم در مرقدهای مطهر حضرت معصومه(س) و امام رضا (ع)، تصریح کرد: بدون شک اگر می خواهیم این حضور توجه و تبسم این بزرگان را در پی داشته باشد، باید خود را از هر گونه گناه و معصیت پاک نگه داریم. 

وی با تاکید بر رعایت حجاب و عفاف از سوی زنان در این اماکن مقدس، تصریح کرد: زنی که با ظاهری پر از گناه و به دور از حیا و عفت در این مکان ها حضور پیدا کند، نباید انتظار بر آورده شدن دعا و حاجت خود را داشته باشد. 

یاد آور می‌شود: دهه کرامت در سال جاری با عنوان‌های «کریمه اهل بیت(ع)؛ الگوی دختر مسلمان در تبعیت از ولیّ زمان»، «قم؛ مأذنة اسلام ناب محمدی(ص) منادی سبک زندگی ولایی»، «زندگی کریمانه؛ در سایه عمل به آموزه‌های مهدوی»، «اهل بیت(ع)؛ الگوی بصیرت و مقاومت در برابر مستکبران و طاغوت‎ها»، «امام‎زادگان؛ علمداران معارف اسلامی، مأمن فعالیت‌های اصیل فرهنگی»، «حضرت احمدبن‎موسی(ع)؛ مظهر امام‎شناسی و قیام در راه امام»، «مسجد؛ پایگاه هدایت، کانون کرامت»،«جوانان حوزه و دانشگاه؛ زمینه سازان تحقق جامعه الگو»، «محبّت اهل بیت(ع)؛ نقطه‎ پیوند دولت و ملت» و روز دهم به نام «آستان قدس رضوی؛ پرچمدار نشر فرهنگ قرآن و اهل بیت (ع)» نامگذاری شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار