دبیر کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش:
برای حفظ دستاوردهای ایثارگران و از خودگذشتگی آنان، فداکارهای دهها هزاران شهید و روحیه استکبار ستیزی باز هم باید به سوی دستگاه بزرگ تعلیم و تربیت رفت.
کد خبر: ۷۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۷ 24 February 2015
حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ملکی روز سه شنبه در نشست منطقه یک کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در رشت افزود: علاوه بر این برای تحقق حقوق شهروندی مورد تاکید رییس جمهوری و استحکام بنیاد ارزش های اسلامی نیز باید با آموزش و پرورش همکاری جدی تری صورت بگیرد.

دبیر کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش اظهار کرد: همچنین برای حفظ دستاوردهای ایثارگران و از خودگذشتگی آنان، فداکارهای دهها هزاران شهید و روحیه استکبار ستیزی باز هم باید به سوی دستگاه بزرگ تعلیم و تربیت رفت.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تخصیص اعتبارات و منابع مالی، تامین منابع انسانی مورد نیاز و تقویت دانشگاه فرهنگیان باید اولویت اول باشد.

حجت الاسلام ملکی با تاکید بر ضرورت توجه به علم در کنار اخلاق تصریح کرد: دانش محوری نباید اولویت نخست تعلیم و تربیت کشورمان باشد، اگر چه دانش لازم است.

وی در ادامه همکاری حوزه های علمیه با آموزش و پرورش را بسیار مهم و موثر دانست و یادآور شد: اولویت مهم حوزه های علمیه نیز باید آموزش و پرورش باشد.

وی با اشاره به فعالیت سه هزار روحانی در آموزش و پرورش به صورت رسمی بیان داشت: با استفاده از ظرفیت این روحانیون می توان در تحقق اهداف نظام اسلامی گام برداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در این نشست گفت: بین آموزش و پرورش و حوزه های علمیه استان به عنوان یک ظرفیت تاثیرگذار تعامل و همکاری خوبی وجود دارد.

مهدی حاجتی افزود: استفاده از ظرفیت تاثیرگذار روحانیون در ارتقاء مفاهیم پرورشی و مصونیت بخشی نسل جوان و نوجوان در برابر هجمه های دشمنان بسیار موثر است.

وی اظهار داشت: تعمیق و تقویت باورهای دینی دانش آموزان نیز از جمله فلسفه کمیته همکاری حوزه های علمیه با آموزش و پرورش است.

مدیر حوزه های علمیه استان گیلان نیز در این نشست گفت: حوزه های علمیه و آموزش و پرورش ظرفیت های زیادی برای همکاری، همراهی و تعامل با یکدیگر دارند.

حجت الاسلام المسلمین محمد لاکانی افزود: اگر بتوانیم از این ظرفیت ها حداکثر استفاده را ببریم ، به نتایج مطلوبی دست خواهیم یافت.

وی با تاکید بر اینکه برای حضور روحانیون در مدارس باید دقت بیشتری شود، اظهار کرد: روحانیون برای اعزام در واحدهای آموزشی بایستی از توانمندی های خوبی برخوردار باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان هم در این نشست گفت: همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با یکدیگر ، از کارهای مبارک در کشورمان است.

حجت الاسلام جمال یاری افزود: روحانیون در مدارس در پاسخگویی به شهبات دانش آموزان و رفع آن نقش مهمی دارند.

وی اظهار کرد: طلبه های خوش فکر، خوش اخلاق و آماده پاسخگویی به شهبات باید در مدارس حضور یابند.

نشست منطقه یک کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش روز سه شنبه در سالن اجتماعات آموزش و پرورش استان گیلان در رشت برگزار شد.

در این نشست معاونان پرورشی استان های گیلان، مازندران، قزوین، البرز، تهران، شهرستان های تهران، قم و مرکزی حضور داشتند.

بازدید از مدارس امین و حوزه علمیه در رودسر از جمله برنامه های این کمیته بود. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار