شهردار تهران گفت: سالانه بیش از 700 هزار تن آلاینده در هوای این شهر پراکنده می شود که 82 درصد آن را منابع متحرک و 18 درصد مابقی را منابع ساکن تولید می کنند.
کد خبر: ۷۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۳ 24 February 2015
به گزارش ایرنا محمدباقر قالیباف روز سه شنبه در آیین افتتاحیه چهارمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک، در جمع پژوهشگران فعال در حوزه ترافیک افزود: یکی از اهداف مهم شهرداری تهران ارتقای کیفیت زندگی شهروندان در بعد مادی و معنوی است.

قالیباف با بیان اینکه ارتقاء کیفی زندگی شهروندان در تهران یکی از چالش های پیش روی شهرداری تهران است گفت: مدیریت شهری در رسیدن به این هدف و کاهش آلودگی هوای تهران تمام سعی و تلاش خود را به کار خواهد بست.

وی با اشاره به شعار «آسمان آبی، زمین پاک» در شهر تهران تصریح کرد: این تنها یک شعار نیست بلکه هدف قطعی شهرداری تهران و همچنین شهروندان تهرانی نیز است.

شهردار پایتخت با اشاره به آلودگی هوای تهران گفت: در دهه 70 در حوزه آلودگی هوا بیشترین آلاینده هوا مربوط به دی اکسیدکربن بود اما در شرایط فعلی آلاینده دی اکسید کربن در مجموعه آلاینده های شهر تهران به حد استاندارد رسیده است.

قالیباف آلودگی هوا و بی نظمی ترافیکی را دو مشکل اصلی شهر تهران عنوان کرد و افزود: در سال 92 و 93، تهران با وجود آلودگی هوا هیچ روز آبی نداشت.

وی گفت: هدف کیفی شهرداری تهران، بازگرداندن آسمان آبی به تهران است و هدف کمی کاهش میزان تولید آلودگی منابع متحرک از 700 هزار به 350 هزار تن است.

شهردار تهران با اشاره به آمار کشته شدگان تصادفات جاده ای درون شهری افزود: درسال 84 تعداد کشته شدگان حوادث جاده ای حدود 27 هزار نفر بود که تاکنون این آمار با سیر نزولی داشته و به رقم 14 هزار نفر رسیده است.

قالیباف افزود: بر اساس روند آماریادشده به ازای 10 هزار دستگاه خودرو تصادفی از سال 84 تاکنون باید تعداد کشته های تصادفات به 65 هزار نفر افزایش می یافت اما با برنامه ریزی و تمهیدات انجام شده این آمار نه تنها رشد نیافت بلکه با کاهش محسوس 14هزار نفررسید.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار