حجت الاسلام والمسلمین مهدی آقائی با بیان اینکه امنیت و اقتدار ایران اسلامی وآسایش امروزی ما، ثمره خون شهداست و باید قدردان آن بود، اظهار داشت: شهدا و ایثارگران با مقاومت و افتخار آفرینی خود موجب عزت و سربلندی ایران اسلامی شده اند و باید یاد و نام آنان را زنده نگه داریم
کد خبر: ۷۷۲۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳ 17 August 2019

تابناک فارس به نقل از مرودشت نا: حجت الاسلام والمسلمین مهدی آقائی در خطبه های این هفته خود ضمن تبریک اعیاد قربان وغدیر،تقوی الهی را از مصادیق بارز عید بودن با هدف هدایت انسان ها عنوان کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه زنده نگه داشتن عید غدیر،زنده نگه داشتن اسلام است،بیان داشت : مسئله‌ امامت و مسئله‌ ولایت و زنده نگهداشتن غدیر، به یک معنا زنده نگهداشتن اسلام است. مسئله فقط مسئله‌ شیعه و معتقدین به ولایت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) نیست. اگر ما مردم شیعه و مدعی پیروی از امیرالمؤمنین حقیقت غدیر را درست تبیین کنیم، هم خودمان درک کنیم، هم به دیگران معرفی کنیم، خود مسئله‌ی غدیر میتواند وحدت‌آفرین باشد.
وی تصریح کرد: غدیر در آثار اسلامی ما به «عیدالله‌الاکبر» تعبیر شده است. این تعبیرات که نشان دهنده‌ تأکید و اهتمامی خاص به این روز شریف است، خصوصیتش در مسأله‌ ولایت است و آن عاملی که در اسلام ضامن اجرای احکام است، حکومت اسلامی و حاکمیت احکام قرآن می باشد.
آقائی از هئیت انصار المهدی (عج)، شهرستان مرودشت که در سال گذشته اطعام بیش از ۴۵هزار نفر رادر روز عید غدیر برعهده داشتند وامسال نیز در این روز ،در غالب ۲۵۰۰سبدکالا برای اطعام نزدیک به ۹۰هزار نفر از افراد مستضعف گام برداشته اند ،تشکر وقدردانی نمود.
خطیب جمعه مرودشت در ادامه خطبه های خود ضمن تبریک ۲۶ مرداد ماه سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی ،بیان داشت: ایستادگی آزادگان سرافراز در دوران اسارت برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی است و ماندگار خواهد ماند.
وی با بیان اینکه امنیت و اقتدار ایران اسلامی وآسایش امروزی ما، ثمره خون شهداست و باید قدردان آن بود، اظهار داشت: شهدا و ایثارگران با مقاومت و افتخار آفرینی خود موجب عزت و سربلندی ایران اسلامی شده اند و باید یاد و نام آنان را زنده نگه داریم
وی همچنین تصریح کرد: ایثارگران با جهاد در راه اسلام و حفظ ارزش های دینی و تمامیت ارضی توانستند الگوی مقاومت و پیروزی در دین اسلام برای تمام ملت های جهان باشند.
آقائی در ادامه ی خطبه های خود از دوران سخت اسارت بعنوان ذخیره بزرگ معنوی برای آزادگان نام برد و بیان کرد:مرارتها و سختیهای دوران اسارت ، روحیه و اراده ی آزادگان را برای پیشرفت به سمت اهداف انقلاب آماده و قوی کرده است. آزادگان در زمره ی بهترین سربازان انقلاب،آزموده ترین فرزندان این ملت و شایسته ترین افراد برای دفاع از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هستند و مورد امید و اعتماد نظام محسوب میشوند. زیرا در راه حفظ این نظام، در روزهای سخت خود را تجربه کرده و آزمایش دشواری را با سربلندی به انجام رسانده اند، لذا در میدان سازندگی کشور و دفاع از انقلاب و ارزشهای اسلامی باید بطور جدی آزادگان مورد توجه قرار گیرند.
خطیب جمعه مرودشت در ادامه خطبه های خود ضمن اشاره به دیدار اخیر هئیت انصارالله یمن با مقام معظم رهبری (حفظه الله ) ،و نقطه قدرت اعتقادی این عزیزان در پذیرش ولایت اهل بیت و اعتقاد به ولایت فقیه بیان کرد: رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار با تمجید از ایمان، ایستادگی، هوشمندی و روحیه جهادی مردم یمن در برابر یک تجاوز وحشیانه و گسترده، تأکید کردند: هر ملت مؤمنی که به خدای متعال ایمان و به وعده الهی اعتقاد داشته باشد، قطعاً پیروز خواهد شد و بر همین اساس بدون شک پیروزی با ملت مظلوم و مجاهد یمن خواهد بود.
آقائی با اشاره به جنایتهای سعودی‌ها و همراهان آنها در یمن بویژه در روز عید قربان، عرضه داشت: آنچه در یمن می‌گذرد، واقعیت دنیای امروز و مدعیان حقوق بشر است.
وی با اشاره به مواضع ضدآمریکایی و ضدغربی نظام جمهوری اسلامی خاطر نشان کرد: این مواضع براساس تعصب نیست بلکه براساس واقعیات و عملکرد دولتمردان امریکا و غرب است که با ظاهری انسانی و مدنی و اخلاقی، بدترین جنایتها را انجام می‌دهند و به‌طور دائم نیز دَم ازحقوق بشر می زنند.
خطیب جمعه مرودشت ،بی تفاوتی دنیای غرب را در قبال جنایاتی که در یمن و فلسطین رخ می‌دهد، یک نمونه از واقعیات دنیای امروز برشمرد و افزود: باید با این قدرتهای جنایتکار، با قدرت ایمان و مقاومت و اتکاء به نصرت الهی، مواجه شد و تنها راه همین است.
آقائی در ادامه فرا رسیدن ۳۱ مرداد ماه سالروز بزرگداشت صنعت دفاعی کشور را تبریک گفت وافزود:تا چند سال قبل آمریکا وانگلیس وایادی استکبار جهانی در کشور ایران اقدام به انتخاب ویا عزل وزیر ویا پادشاه وفرماندار و… می نمودند ولی امروزه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی وتوان دفاعی و
موشکی انقلاب اسلامی کار به جای رسیده است که این کشورها در مقابل عظمت ایران اسلامی زانو می زنند.
وی تصریح کرد:امروزه مشاهده می کنیم که پیشرفته ترین پهپاد های دشمنان نظام توسط دلاورمردان صنعت نظامی ودفاعی ما مرود هدف قرار می گیردوهیچ غلطی نمی توانند بکنند واین خود به برکت طراحی وتولید بروزترین هواپیماهای جنگنده وتوانمندی ما در صنعت دفاعی و موشکی کشور می باشد که آنان را مجبور به خضوع در برابر ما می نمایید.
آقائی در ادامه به قانون مبارزه با مخلان طرح حجاب وعفاف در سطح جامعه که مدتی است توسط عزیزان ما در نیروی انتظامی در حال اجرا می باشد،اشاره نمود وافزود: امروز هم نیروی انتظامی با همکاری بسیج در موضوع حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر خوب وارد شده است و با بهبود شیوه‌ها، ارتقای آموزش پرسنل و تجهیزات سعی بر این دارد که اصلاح امور را به خصوص برای کسانی که هنجارشکنی می‌کنند به دنبال داشته باشد.
وی تصریح کرد :مردم ما در جهت حفظ نمود دین در سطح جامعه وحفظ فضائل وارزش های دینی واسلامی با کسانی که نسبت به امر دین دغدغه دارند همکاری خواهند نمود تا روز به روز شاهد گسترش گوهر درخشان عفاف وحجاب در سطح جامعه باشیم .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار