رئیس کانون آموزشگاه‌های آزاد فنی‌وحرفه‌ای کشور گفت: ایجاد رشته‌های جدید در آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای تنها راه نجات آموزشگاه‌ها در کشور است.
کد خبر: ۷۶۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳ 14 August 2015
رئیس کانون آموزشگاه‌های آزاد فنی‌وحرفه‌ای کشور گفت: ایجاد رشته‌های جدید در آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای تنها راه نجات آموزشگاه‌ها در کشور است.

به گزارش تسنیم؛مرتضی بدیعی درهمایش فرصت‌های مهارت در فنی‌وحرفه‌ای اظهار داشت: خوشبختانه امروزه به مرحله‌ای رسیدیم که بسیاری از مشکلات آموزشگاه‌ها یکدست شده و به صورت واحد و همگون شده است.

رئیس کانون آموزشگاه‌های آزاد فنی‌وحرفه‌ای کشور با بیان اینکه هدف ما گسترش مهارت‌آموزی در کشور است، افزود: در پنج سال گذشته تعداد آموزشگاه‌های آزاد ۱۸ هزار مورد بوده است که اکنون این آمار به ۱۲ هزار رسیده است.

وی افزود: توسعه و دخالت عاجل در امر مهارت آموزی و بهینه سازی وضع اقتصادی آموزشگاه‌ها دو هدف اصلی و مهم ما در کشور است.

بدیعی به ضرورت اهمیت مراکز فنی‌وحرفه‌ای اشاره و تاکید کرد: در کشور اعتبارات کلانی برای مهارت‌آموزی هزینه می‌شود ولی متاسفانه نمی‌تواند گره کار آموزش را برطرف کند.

وی اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی، وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی نهادهای متولی امر مهارت آموزش در کشور هستند که مسائل و مشکلات آموزشگاه‌ها به دست آنها حل می‌شود.

رئیس کانون آموزشگاه‌های آزاد فنی‌وحرفه‌ای کشور به راهکارهای بهینه سازی توسط مجلس اشاره و بیان کرد: توقف موازی‌کاری‌ها و صرف اعتبارات کلان متفرقه دولتی توسط سایر وزارتخانه ها و سازمان‌های دولتی و شبه دولتی، جلوگیری از ایجاد مراکز جدید مهارت آموزی متفرقه و فاقد استاندارد دولتی را می‌توان نام برد.

وی عنوان کرد: لزوم ارائه گواهی مهارت آموزی در هر نوع استخدام دولتی و شبه دولتی، حمایت از اساسی از آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای در قانون برنامه ششم توسعه، اعطای تسهیلات برای خرید مکان از دیگر راهکارهای قابل ارائه به مجلس است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار