نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: یکی از تبلیغات شوم در جنگ روانی دشمن این است که ملت ما را افسرده، غمگین و ناراحت نشان دهد و از این‌رو فراهم‌کردن زمینه شادی برای مردم حضور در میدان جنگ واقعی است.
کد خبر: ۷۶۶۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶ 28 July 2019

 

شاد کردن مردم راهی برای مقابله با جنگ روانی دشمنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر امروز در دیدار با  اعضای «گروه هنری بابک» ضمن تجلیل از زحمات فرهنگی این گروه اظهار کرد: یکی از تبلیغات شوم در جنگ روانی دشمن این است که ملت ما را افسرده، غمگین و ناراحت نشان دهد و این‌گونه القاء کند که این از مصائب انقلاب اسلامی است؛ از این رو فراهم‌کردن زمینه شادی برای مردم حضور در میدان جنگ واقعی است.

وی افزود: خداوند می‌خواهد بنده خود را شاد ببیند و همیشه بین شادبودن و امیدواری به رحمت خداوندی و غرق شدن درخوف، غم و غصه به‌خاطر ترس از عذاب و عقوبت، اولی را ترجیح می‌دهد و از مومنان هم می‌خواهد در صورت ابتلاء، صورت شاداب را حفظ و حزن و اندوه را در قلب خود مستور کنند و اطرافیان را افسرده نسازند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز در مراودات و تعامل اجتماعی شاد و بلکه بسیار اهل مطایبه و شوخی بودند و باید گفت که اسلام هیچ‌گاه مخالفتی با شادبودن ندارد.

وی ادامه داد: سفارش بنده به شما این است که در هنرتان قدسیت را در اولویت قرار داده و نگاه معنوی به حرفه‌تان داشته باشید، چرا که شاد کردن مردم دستور خداست و پاداش بسیاری دارد.

آیت‌الله عاملی تاکید کرد: طبق بعضی از روایات ادخال سرور بر قلب مومن در آن نشأه به‌صورت جوانی زیباروی مجسم می‌شود و انسان را از عقبات خطرناک برزخ و  محشر به‌سلامتی عبور می‌دهد.

وی اضافه کرد: هم‌چنین در کارهای طنز باید دقت شود که واژه‌ها و کلماتی که بدآموزی دارند مورد استفاده قرار نگیرد مخصوصا این‌که شما نفوذ فوق‌العاده بین خانواده‌ها پیداکرده‌اید. 

هنر باید پیام تربیتی و اعتقادی داشته باشد

امام جمعه اردبیل با تشریح جایگاه وزین هنر در جامعه بیان کرد: هنر در معنای واقعی کلمه آن است که پیام تربیتی و اعتقادی داشته و درصدد اصلاح رفتارهای اجتماعی و گره‌های کور جامعه باشد و البته سرگرمی حلال مطلوبیت دارد.

وی اذعان داشت: علمای اخلاق می‌گویند؛ اگر نفس را مشغول نکنید نفس برمی‌گردد و شما را مشغول می‌کند. سرگرمی محض در هنر خود رجحان دارد اما هنر فاخر آن است که در دل خود پیامی حیات‌بخش داشته باشد؛ هنر شما این است که مفاهیم و پیام‌های انسانی و آسمانی را در قالب طنز به مخاطب منتقل کنید و صدالبته که این موضوع از منبررفتن سخت‌تر است. 

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: یکی از تبلیغات شوم در جنگ روانی دشمن این است که ملت ما را افسرده، غمگین و ناراحت نشان دهد و این‌گونه القاء کند که این از مصائب انقلاب اسلامی است؛ از این‌رو فراهم‌کردن زمینه شادی برای مردم حضور در میدان جنگ واقعی بوده و لازم است تدابیری اتخاذ شود که نشاط مردم افزایش یابد چرا که شاد بودن حق مردم است.

وی با بیان اینکه گاهی جاری کردن یک تبسم بر لب‌های یک غمزده گرفتاری‌های بزرگ را دفع و گره‌های لاینحل راحل می‌کند، افزود: امروزه با علم و تجربه ثابت شده که خنده، تبسم و شادی‌های سالم و مشروع نقش عظیم درطول عمر دارد.

امام جمعه اردبیل بیان داشت: از خواجه نصیرالدین طوسی نقل است که «جنس خوف از هیبت و عظمت خداوندی با جنس سایر خوف‌ها فرق دارد و چنین خوفی موجب نورانیت ضمیر انسانی است.»

وی با اشاره به اقبال مردم به کارهای طنز، گفت: حال که با زبان ترکی اجرا می‌کنید سعی‌تان بر آن باشد که جمال زبان ترکی را بیش‌تر به نمایش بگذارید و از ضرب‌المثل‌ها، ترکیب‌ها، تشبیه‌ها و استعاره‌های اصیل ترکی بهره ببرید تا صنعت ادبی در حد بسیار بالا در هنرتان مشهود باشد. یک هنر شما این باشد که زیبا حرف‌زدن با زبان مادری را به مردم یاد بدهید.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار