گفت و گوی تابناک یزد در خصوص مصرف دارو های مسکن:
تحقیقات نشان می دهد که هر ساله ۱۵۰ آمریکایی به خاطر مصرف زیاد استامینوفن جان خود را از دست می دهند و از آنجا که ما برای هر درد کوچکی به مصرف این قرص ونیز ایبوپروفن رو آورده که مصرف هر دو در کنار آرام کردن درد و بدن معایبی هم دارد.
کد خبر: ۷۶۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۳ 14 August 2015
به گزارش تابناک یزد،دکتر مهدی کافی، پزشک متخصص عمومی گفت:استامینوفن نسبت به تایلنول شناخته شده تر بوده و ماده ای پرکاربرد در بسیاری از داروها محسوب می شود و اما بسیاری از مردم هنوز نمی دانند که تمام مسکن ها به یک روش ساخته نمی شوند.
  وی با بیان اینکه بسیاری از ما فکر می کنیم که تایلنول و آدویل قابل جایگزین هستند از آنجایی که استامینوفن و ژلوفن داروهایی هستند که بدون نسخه می توان آنها را تهیه کرد و مردم هیچ خطری در آن نمی بینند.
کافی درادامه افزود:باید گفت که در بسیاری از موارد و در دورهای کم این مسأله درست بوده اما استثناعاتی هم وجود دارد به خصوص بعد از مصرف زیاد آنها اشاره کرد.
وی با تصریح گفت:در بین دو دارویی که نام برده شد عملکرد استامینفون در معده بهتر بوده و به مانند داروهای Nsaid مثل ایبوپروفن مصرف طولانی مدت آن خطر حمله ی قلبی به دنبال ندارد.این دارو برای سردرد های خفیف و دررفتگی ها گزینه بهتری بوده و عوارض جانبی آن کمتر است.
 دکتر کافی به اینکه مصرف زیاد استامینفون می تواند به مشکلات کبدی منتهی شود اشاره کرد و بزرگترین مشکل خطر پنهان استفاده ی بیش از اندازه از این دارو بوده بدون آن که خود فرد اطلاع داشته باشد.اما ژلوفن یا همان ایبوپروفن در کاهش درد دست بسیار موثر بوده و بر خلاف استامینفون یک داروی ضد التهاب غیر استروئیدی است و این یعنی باعث بهبود التهاب شده و اعتیاد آور هم نیست و برای درمان انواع سردردها ،دندان دردها ،کمر درد ، آرتروز ، یا زخم های خفیف بسیار مناسب است.
 وی گفت: مصرف زیاد ژلوفن و آن هم استفاده از آن به طور منظم و برای مدت طولانی خطر حمله ی قلبی زخم ها یا خونریزی معده و روده را افزایش می دهد و قابل ذکر است که داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی هم باعث آسیب به کلیه ها شده و مشکلاتی برای فشار خون ایجاد می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار