دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشتـرک همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی به زودی به ریاست وزیر امور خارجه کشورمان در تهران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲ 24 February 2015
به گزارش فارس، معاون وزیر کشاورزی، شیلات و جنگلداری آفریقای جنوبی که به دعوت همتای ایرانی خود در ایران به سر می‌برد، با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار امیرعبداللهیان سفر این مقام آفریقای جنوبی به کشورمان در آستانـه برگزاری دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشتـرک همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور که به زودی به ریاست وزیر امور خارجه کشورمان در تهران برگزار می‌شود را بسیار مهم توصیف کرد.

معاون وزیر امور خارجه از آفریقای جنوبی به عنوان دروازه ورود به بازار جنوب آفریقا یاد کرد و از طرف آفریقایی خواست که به ایران به عنوان دروازه ورود به بازار کشورهای آسیای میانه، قفقاز و روسیه نگاه کند.

معاون وزیر کشاورزی آفریقای جنوبی هم ضمن تشکر از مهمان نوازی طرف ایرانی، به وجود زمینه‌های فراوان همکاری برای گسترش بیش از پیش مناسبات بین دو کشور به ویژه در زمینه کشاورزی، شیلات و دام تأکید کرد.

یازدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی اوایل آبان ماه سال گذشته (1392) در پرتوریا به ریاست ظریف برگزار شد.

دهمین نشست این کمیسیون نیز شهریور 1387 در تهران برگزار شده بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار