کارشناس میراث فرهنگی قم از مرمت بازار کهنه قم با اعتبار دو میلیارد و 700 میلیون ریالی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۷۶۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹ 13 August 2015
به گزارش تابناک قم، مهدی صمدی با اشاره به اینکه مرمت راسته بازار کهنه قم با اعتبارات ملی سال گذشته آغاز شده است، گفت: این رقم صرف مرمت سنگ فرش، کف بازار و حذف الحاقات غیر اصولی در سرای شین و مرمت سرای صدر اعظم که شامل سبک سازی و آجر فرش بام می شود.

وی افزود: این پنجمین دوره مرمت این بازار است که توسط تیمی از کارشناسان میراث فرهنگی و پیمانکاران تجربی استان قم در حال اجرا است.

صمدی با اشاره به اینکه مرمت بازار در دو نوبت صبح و شب عملیاتی می شود، اظهار داشت: بخشی از اجرای مرمت که مربوط به سنگ فرش می باشد در نوبت شب اجرا می شود تا خللی در کسب کار بازاریان ایجاد نشود.

وی افزود: مرمت و حذف الحاقات غیر اصولی در سرای شین و صدراعظم در دو نوبت صبح و شب صورت می گیرد که امیدواریم با این روند طی یک ماه کار مرمت و بازسازی بازار کهنه را به اتمام برسانیم.

کارشناس میراث فرهنگی قم، با بیان اینکه مجموعه راسته بازار کهنه و نو مربوط به دوره صفوی و دوره قاجار است گفت: این اثر در سال ۱۳۷۶ با شماره ثبت ۱۹۳۷ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

وی از همکاری بازاریان قم تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد: با تعامل این قشر بتوانیم مرمت بازار قم با هدف احیای آثار تاریخی و تسهیل در رفت و آمد مردم استان و بازاریان به اتمام برسانیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار