مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز با اشاره به اینکه احتمال نوبت بندی آب در غرب و جنوب شیراز بیشتر است، گفت: به شهروندان خصوصا ساکنان واحدها و مجموعه‌های آپارتمانی توصیه می‌شود که نسبت به ذخیره‌سازی آب در مخازن را مد نظر قرار دهند.
کد خبر: ۷۵۶۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸ 23 June 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا:الله‌بخش نظرپور گفت: وارد شدن کولرهای آبی به مدار، مصرف آب را به شدت افزایش می‌دهد و اگر شهروندان توصیه‌های ارائه شده در مورد مصرف بهینه آب را رعایت نکنند، امکان افت فشار یا حتی نوبت بندی آب وجود دارد.

او با اشاره به اینکه احتمال نوبت بندی آب در غرب و جنوب شیراز بیشتر است، گفت: به شهروندان خصوصا ساکنان واحدها و مجموعه‌های آپارتمانی توصیه می‌شود که نسبت به ذخیره‌سازی آب در مخازن را مد نظر قرار دهند.

نظرپور با بیان اینکه حجم مصرف آب در زمان استفاده از کولرهای آبی به شدت افزایش می‌یابد، گفت: در فصل گرما به دلیل وجود کولرهای آبی، شاهد افزایش 25 درصدی مصرف آب هستیم.

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد مردم شیراز برای سیستم سرمایشی از کولر استفاده می‌کنند، افزود: طبیعی است که در اوج گرما برخی از مناطق دچار افتی فشار و یا قطعی آب شوند.

مديرعامل آبفاي شيراز ادامه داد: توصیه ما این است که مردم ابتدا در مخازن به اندازه کافی آب ذخیره کنند، کولرها را در سایه قرار دهند و اگر دچار نشتی است آن را سرویس دهی کنند .

مدیرعامل آبفای شیراز ادامه داد: اگر مردم مانند سال‌های قبل در مصرف بهینه آب رعایت کنند، تابستان امسال بدون بحران و تنش کم‌آبی به پایان خواهد رسید .

نظرپور همچنین قطعی آب در برخی مناطق شیراز در هفته گذشته را رد نکرد و گفت: در برخی مناطق با وارد شدن حجم زیادی از کولرها به مدار با قطعی و فشار آب مواجه شده بودیم و طبیعی است در کلانشهری با جمعیت دو میلیون نفری، با افت فشار آب در فصل گرما روبه‌رو شویم .

مدیرعامل شرکت آبفا شیراز در پاسخ به علت رها شدن آب طی چندماه گذشته در خیابان زند شیراز، گفت: یک چاه جدید در محدوده میدان امام حسین(ع) حفر شده است و برای رسیدن آب چاه به سطح استاندارد مصرف، نیاز به رهاسازی آب هستیم.

نظرپور گفت: رهاسازی آب با هدف شست و شو، کاهش کلر آب و رسیدن آب به کیفیت مناسب، انجام می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار