لانگ یو، رهبر گروه به همراه نوازندگان این ارکستر که روز 20 مرداد وارد تهران شدند دو اجرا در روزهای 22 و 23 مرداد در تالار وحدت خواهند داشت و روز 24 مرداد ایران را ترک می کنند.
کد خبر: ۷۵۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸ 12 August 2015
این ارکستر، این روزها در حال اجرای تور موسیقایی خود با نامِ جاده ابریشم است که می توان آن را نخستین سفر آن به خاورمیانه دانست و این در حالی است که چند روز قبل در جریان یک سفر هنری به کشورهای آسیای میانه، برای نخستین بار در شهر دوشنبه نیز به اجرای برنامه پرداخت.
روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری، ارکستر فیلارمونیک چین با 110 نوازنده در تالار وحدت تهران، قطعاتی چون شهرزاد نیکلای کرساکف، سمفونی شماره نه در می مینور- اپوس ٩٥ (دنیای نو) اثر آنتونین دوژاک، سمفونی شماره پنج در می مینور اپوس ٦٤ از پیوتر ایلیچ چایکوفسکی و قطعه شاهزاده ایگور از الکساندربرودین را به اجرا درخواهد آورد. این بعد از اجرا در تهران، در آتن به اجرای برنامه خواهد پرداخت.
رهبری این ارکستر را لانگ یو (Yu Long )برعهده دارد؛ این ارکستر پیش از این به رهبری علی رهبری در پکن روی صحنه رفت، این نخستین اجرای رهبری در پکن بوده است.
ارکستر فیلارمونیک چین که مدیر هنری آن «لانگ یو» شهرت بین المللی دارد، برای نخستین بار و در قالب تور جاده ابریشم برای اجرای برنامه راهی ایران خواهد شد. این ارکستر در کشورهای تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان نیز در قالب همین تور اجرا خواهد داشت. 
لانگ یو رهبر ارکستر فیلارمونیک چین در بیانیه ای اعلام کرد: سال ها است مشغول برنامه ریزی برای تور جاده ابریشم بودیم و امیدواریم ارکستر فیلارمونیک چین با ایجاد یک پل فرهنگی در سراسر جهان بتواند موانع موجود در میان کشورهای جهان را رفع کند و با این کار، مردم چنان به هم نزدیک شوند که بتوانیم جهان را به واقع به یک هارمونی برسانیم.
ارکستر فیلارمونیک چین در ٢٥ مه سال ٢٠٠٠ میلادی و بر مبنای ارکستر سمفونی رادیو، فیلم و تلویزیون چین بنا نهاده شد. این ارکستر نخستین کنسرت خود را ١٦ دسامبر همان سال با مدیریت هنری لانگ یو اجرا کرد و در سال ٢٠٠١ میلادی در کشورهای متعددی از جمله ژاپن، کره جنوبی و تایوان کنسرت برگزار کرد. طولانی ترین تور این ارکستر در سال ٢٠٠٥ برگزار شد که شامل اجرای برنامه در ٢٥ شهر در هفت کشورهای اروپایی و همچنین کشورهای امریکای شمالی بود.
علی رهبری درباره این اجرا می گوید: اجرای این ارکستر در ایران، برای من اتفاقی بسیار مهم و خوشحال کننده است؛ چون باعث می شود اعتماد به نفس و امیدواری در نوازندگان ما بیشتر شود. در همین مدت کوتاه حضور من در ایران، نوازندگان توانسته اند با پشتکارشان، ارکستر را به موفقیت های بسیاری برسانند و این در حالی است که ممکن است با مشکلاتی نیز دست و پنجه نرم کنند، اما حالا در ارکستر اتفاقاتی رخ داده است که اگر ما در همان ابتدا به آن اشاره می کردم، شاید همه با دیده تردید به آن نگاه می کردند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار