فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری 18 ارذل و اوباش شناخته شده کرمانشاه طی هفته گذشته خبر داد.
کد خبر: ۷۵۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹ 11 August 2015
سردار منوچهر امان اللهی در آیین تجلیل از خبرنگاران حوزه پلیس ارتباط نزدیک رسانه و پلیس را عامل موثری در تقویت امنیت و احساس امنیت در جامعه دانست و اظهار کرد: امروزه تنها وظیفه تامین امنیت و تقویت احساس امنیت در جامعه بر عهده نیروی انتظامی نیست و رسانه‌ها در این زمینه بیش از همه ایفای نقش کنند.

وی تصریح کرد: امروزه تاثیر رسانه بر هیچ قشری پوشیده نیست و به وضوح می‌توان نقش رسانه‌ها را در تحولات و تحرکات و توسعه جامعه مشاهده کرد.

امان اللهی تاکید کرد: امروزه به جرات می‌توان گفت پایه امنیت وحتی ناامنی با توجه به اقبال عمومی موجود از بحث خبر با انعکاس یک خبر بسته می‌شود.

وی تصریح کرد: در همین راستا رسالت سنگینی بر دوش خبرنگاران است و آنها باید پیش از ارسال اخبار بر موضوع از جهات مختلف اشراف داشته و هدف آنها از ارسال اخبار تنها کمک به توسعه شهر و جامعه و کمک به مردم باشد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه اظهار کرد: قطعا اگر خبرنگارانی نسبت به موضوعات و مسائل مختلف شناخت نداشته و خدای نکرده اهداف دیگری را از ارسال اخبار داشته باشد قطعا در این مسیر دچار اشتباه و انحراف خواهند شد.

وی افزود: در همین راستا رسانه‌ها باید با بررسی همه جوانب، درست و منطقی در مسائل ورود پیدا کنند و نقش موثر خود را به خوبی و در راستای بهبود فضا و توسعه جامعه بکار گیرند.

کاهش 44 درصدی شرارت‌ها در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه به تشریح عملکر انتظامی استان در چهار ماهه ابتدای سال پرداخت و اظهار کرد: خوشبختانه در چهار ماهه ابتدای سال شاهد کاهش خوبی در بسیاری از جرائم استان بودیم.

وی از کاهش هفت درصدی مجموع سرقت‌های استان در چهار ماهه ابتدای سال خبر داد و اظهار کرد: طی این مدت همچنین در بحث سرقت به عنف 16 درصد، سرقت مسلحانه 43 درصد و شرارت‌ها 44 درصد کاهش داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه از کشف 688 کیلوگرم انواع مواد مخدر در چهار ماهه امسال خبر داد و اظهار کرد: این حجم کشفیات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 135 درصد افزایش یافته که در راستای آن 13 باند مواد مخدر نیز شناسایی و متلاشی شده‌اند.

امان اللهی همچنین از کاهش فوتی‌های تصادفات در چهار ماهه امسال خبر داد و اظهار کرد: طی این مدت مجموع تصادفات پنج درصد و تعداد فوتی‌های تصادفات 33 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش داشته است.

دستگیری 18 اراذل و اوباش شاخص کرمانشاه

امان اللهی برخورد جدی با شرارت‌ها و نزاع‌های دسته جمعی را اولویت کار پلیس در سال جاری عنوان کردو افزود: در همین راستا در هفته گذشته طرح دستگیری اراذل و اوباش شهر در دستور کار قرار گرفته و با اجرای آن 18 نفر از اراذل و اوباش شاخص و به نام کرمانشاه دستگیر شدند که امیدواریم اشد مجازات برای این افراد با توجه به جرائمی که مرتکب شده‌اند اعمال شود.

وی با اشاره به افزایش آمار نزاع‌های دسته جمعی در سال گذشته، گفت: با توجه به اولویت امسال ما در برخورد با نزاع‌های دسته جمعی در چهار ماهه امسال شاهد کاهش پنج درصدی این جرم در سطح استان بودیم و در صورت وقوع یک نزاع دسته جمعی تا دستگیری همه عوامل آن، پرونده همچنان برای ما مفتوحه است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه از اجرای 259 طرح ارتقا امنیت اجتماعی در چهار ماهه ابتدای سال خبر دادو اظهار کرد: همچنین طی این مدت بیش از 500 طرح در زمینه پاکسازی مناطق آلوده و جمع آوری توزیع کنندگان مواد مخدر انجام شده است.

امنیت ذهنی مطلوبی در جامعه نداریم

سرهنگ محمدرضا آمویی معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمانشاه نیز در این مراسم خبرنگاران را پل ارتباطی مردم و مسئولین عنوان کرد و افزود: امروزه نقش موثر خبرنگاران و تاثیر گذاری این قشر و رسالت آنها بر تحولات و توسعه هر جامعه‌ای پوشیده نیست.

آمویی به اثر گذاری خبرنگاران در حوزه فعالیت پلیس اشاره کرد و افزود: قطعا خبرنگاران در این حوزه می‌توانند موجب ایجاد انسجام و همبستگی در حوزه نظم و امنیت عمومی جامعه شده و ما را در دادن آموزش‌های همگانی پلیس یاری دهند.

امان اللهی با اشاره به امنیت موجود در جامعه و استان اظهار کرد: متاسفانه آن طور که باید احساس امنیت و امنیت ذهنی مطلوبی در استان نداریم و در همین راستا رسانه‌ها به عنوان یک قشر اثر گذار می تواند ما در ایجاد حس امنیت در جامعه یاری دهند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمانشاه اظهار کرد: رسانه‌ها می توانند با تصویر سازی مثبت به ایجاد امینت ذهنی در جامعه کمک کنند.

گفتنی است در پایان این نشست از خبرنگاران فعال در حوزه پلیس تجلیل به عمل آمد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
خسته نباشید به تمامی برادران
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار