معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: طرح پژوهشی، نیازسنجی و انتظارات فرهنگی و هنری مردم شهر تبریز پس از یک سال تحقیقات میدانی به اتمام رسید و نتایج حاصل از آن آماده بهره‌برداری است.
کد خبر: ۷۵۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸ 11 August 2015

به گزارش خبرنگار ما و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، محمدحسن چمیده‌فر اظهار داشت: این پژوهش که از سه نمونه آماری شهروندان تبریز و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تبریز به روش پیمایشی و از فعالان و صاحب‌نظران حوزه فرهنگ و هنر شهر به شیوه‌ دلفی انجام گرفته، با کاری یک ساله و با تیمی مجرب مشتمل بر 20 محقق با مدیریت و اجرای دکتر صمد عابدینی انجام پذیرفته است.

وی خاطرنشان کرد: پژوهش کلید و گذرواژه‌ عبور از مشکلات و نابسامانی‌ها و بی‌برنامگی‌های یک جامعه رو به توسعه است و تا زمانی که مقوله‌ پژوهش از یک موضوع تشریفاتی به یک جایگاه ثابت و مشخص و قابل اتکا تغییر نیابد،‌ بعید است که برنامه‌ریزی‌های صحیحی چه در حوزه‌ی فرهنگ و چه در سایر حوزه‌ها را شاهد باشیم.

چمیده‌فر گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با وجود نبود اعتبارات پژوهشی به دلیل اهمیت موضوع نیازسنجی و احصاء و انتظارات مردم شریف تبریز در حوزه‌ فرهنگ و هنر،‌ این پژوهش را از طریق سایر اعتبارات بخش فرهنگ به انجام رسانده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار