کد خبر: ۷۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۳:۱۹ 24 February 2015
یک متخصص تغذیه گفت: نوشیدن آب لیموترش دراوایل صبح سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.
دکتر مینو جباری، اظهارکرد: لیموترش سرشار از ویتامین C است و برای مقابله با بیماری‌های ویروسی به خصوص  سرماخوردگی مفید است. وی خاطرنشان کرد: این میوه ترش و اسیدی پتاسیم زیادی در خود جای داده به همین دلیل باعث عملکرد بهتر اعصاب و مغز می‌شود.
وی با اشاره به خواص دیگر لیمو ترش، افزود: اگرلیموترش به صورت ناشتا مصرف شود، خواص آنتی اکسیدانی ترکیبات آن سیستم ایمنی بدن را قوی و بیماری‌ها را از فرد دور می‌کند.
جباری ادامه داد: علی‌رغم این که لیمو ترش میوه‌ای اسیدی است اما نوشیدن چند قطره ازآن به  همراه آب  باعث کاهش حالت اسیدی بدن می‌شود.
 این متخصص تغذیه ابراز کرد: اگر فردی از یبوست و سوزش معده رنج می‌برد، مصرف روزانه مقداری آب لیمو ترش به وی توصیه می‌شود.
وی گفت: البته اگر فردی  دچار زخم معده است  باید در مصرف این نوشیدنی احتیاط کند و قبل از قراردادن این میوه در لیست غذایی روزانه خود  با پزشک مشورت کند.
جباری اضافه  کرد: لیموترش به دلیل دارا بودن نوع خاصی از فیبر با گرسنگی مقابله می‌کند و مصرف آن به همراه مقداری عسل باعث می‌شود فردی که رژیم غذایی دارد تا ظهر گرسنه نشود.
به گزارش ایسنا وی ادامه داد: ترکیب آب با لیموترش یک درمان مناسب و طبیعی برای رفع دندان درد و همچنین مقابله با آسیب لثه‌ها می‌باشد.
این متخصص تغذیه در پایان گفت:  البته فراموش نشود زیاده‌روی در مصرف و یا قرقره کردن زیاد با این محلول امکان دارد که به مینای دندان‌ها آسیب بزند ولی در هر حال لیمو ترش میوه‌ای معجزه‌گر است که بسیاری از خواص متعدد و باورکردنی آن اطلاع ندارند بنابراین باید زمینه ورود این میوه به فرهنگ غذایی مردم فراهم شود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار