اجرای طرح هر خانه یک درخت در کرج
زارع از اجرای طرح هر خانه یک درخت در کرج خبر داده و گفته است: این طرح یکی از طرح‌هایی بود که مورد استقبال شهروندان قرار گرفته و توانسته جایگاه خوبی را در بین مردم پیدا کند.
کد خبر: ۷۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۲ 24 February 2015
به گزارش تابناک – البرز: کلانشهر کرج که امروز تبدیل به دومین کلانشهر پرجمعیت کشور پس از تهران شده، در دهه‌های گذشته باغ‌شهری زیبا و خوش آب و هوا بود.
با افزایش جمعیت، سرریز جمعیت پایتخت به استان البرز، مهاجرت‌های بی‌رویه، درخت‌ها، باغ‌ها و فضاهای سبز کرج از بین رفت و به جای آن ساختمان‌های بی‌قواره از زمین به آسمان رسید.
حال چند سالی است که کرج از یک باغ شهر زیبا، تبدیل به کلانشهری دودآلود، پرجمعیت و آلوده شده است.
سال‌ها است که مدیران شهری در کرج، طرح‌هایی را برای توسعه فضای سبز در این شهرستان اعلام می‌کند که البته گزارشی از نتیجه اجرای طرح‌های فوق نیز مطرح نمی‌شود.
به عنوان نمونه مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج درست در دوازدهم اسفند ماه سال 92  (یعنی حدود یک سال قبل) از کاشت 100 هزار اصله درخت تا پایان بهار سال 93 در کمربند سبز کرج خبر داد.
عباس زارع در حاشیه بازدید از کمربند سبز کرج گفته بود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان بهار سال آینده 100 هزار درخت در این حاشیه کاشته می‌شود که گامی مهم در جهت توسعه فضاهای سبز محسوب می‌شود.
امسال نیز این مسئول از اجرای طرح‌هایی با هدف توسعه فضای سبز در مرکز استان البرز خبر داده است.
زارع از اجرای طرح هر خانه یک درخت در کرج خبر داده و گفته است: این طرح یکی از طرح‌هایی بود که مورد استقبال شهروندان قرار گرفته و توانسته جایگاه خوبی را در بین مردم پیدا کند.
وی ادامه داد: با اجرای این طرح علاوه بر ایجاد فضاهای سبز در حیاط منازل گامی مهم در جهت توسعه فضاهای سبز نیز برداشته می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه باید با برنامه‌ریزی‌های اساسی به سمت توسعه فضاهای سبز در کلانشهر کرج پیش برویم، افزود: باید سرانه فضاهای سبز را در این شهرستان با توجه به رشد جمعیت با توسعه همراه کنیم. 
زارع سال‌ها است که مدیریت سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج را بر عهده داشته و جزو مدیرانی است که کارنامه قابل قبولی از خود برجای گذاشته است.
اما نیاز است که نتیجه طرح‌هایی که سال‌های قبل وعده اجرای آنها را داده بود را هم به مردم اعلام کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار