کد خبر: ۷۴۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹ 10 August 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد کیهان ایمانی عضو اتحادیه زنبورداران کشور عصر امروز در در جمع خبرنگاران با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام صادق(ع) اظهار کرد: نوسانات آب و هوایی، خشکسالی‌های اخیر و وجود پدیده ریزگردها موجب خسارت 50 میلیارد تومانی به زنبورداران کهگیلویه و بویراحمد شد.

عضو اتحادیه زنیوردان کشور خواستار پرداخت خسارت ضرر و زیان وارد شده به زنبورداران شد و افزود: تاکنون توانستیم مبلغ 30 میلیارد تومان خسارت وارده به زنبورداران را مطالبه کنیم و امیدوارم سایر هزینه‌های ضرر و زیان کشاورزان نیز پرداخت شود.

وی خواستار توجه مسئولان کشوری و استانی به بخش تولید استان شد و گفت: اگر عسل تولید استان کهگیلویه و بویراحمد به خارج از کشور صادر شود عسل مهم‌ترین منبع درآمدی مردم خواهد بود.

این مسئول تصریح کرد: تلاش می‌کنیم مشکلات کل زنبورداران استان حل شود تا بار دیگر شاهد تولید عسل با کیفیت استان باشیم.

ایمانی به مشکلات پیش‌روی تولید استان اشاره کرد و افزود: وثیقه‌های بانکی مشکل و سد بزرگی پیش روی بخش تولید استان خصوصا عسل است و زنبورداران برای تهیه وثیقه‌های بانکی با مشکل مواجه هستند.

عضو اتحادیه زنبورداران کشور با بیان اینکه سود بانکی برای زنبورداران مقرون به صرفه نیست، عنوان کرد: وقتی با یک مشکل طبیعی زنبورداران دچار ضرر و زیان می‌شوند برای پرداخت وام خود با مشکل مواجه می‌شوند اما بانک‌ها در این خصوص بی‌رحمی و نامهربانی می‌کنند و تنها به فکر منافع خود هستند.

این مسئول با بیان اینکه بانک‌ها عملاً با تولید همکاری عمیقی ندارند خاطرنشان کرد: اکثر کارخانه‌ها و تاسیسات تولیدی استان به دلیل کمبود نقدینگی با بحران مواجه هستند.

ایمانی تصریح کرد: نقدینگی در بانک‌های استان وجود دارد و هر وقت وثیقه بانکی محکم باشد بانک‌ها با تولید همکاری می‌کنند و در غیر این صورت بانک‌ها همکاری مؤثری با بخش تولید ندارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار