امام‌جمعه شیراز در انتقاد مجدد از وضعیت گرانی مسکن گفت: برای نمونه درحالی‌که در یک کلان‌شهر چندصدهزار خانه خالی است چرا باید عده‌ای بدون سرپناه باشند؟ و یا کرایه‌خانه‌ها را آن‌چنان بالا برده‌اند که کسی قادر به تأمین مسکن نیست.
کد خبر: ۷۴۸۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰ 25 May 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه و در ابتدا با اشاره به ارزش و اهمیت شب‌های قدر در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: خداوند این شب را مبارک دانسته و فرصتی مغتنم برای برآورده شدن حاجات مؤمنان قرار داده است.

وی با اشاره به سوره قدر افزود: در شب قدر تمام امور یک سال آینده مشخص می‌شود لذا انسان باید برای کارهای خیر و پسندیده در این شب نیت کرده و پس‌ازآن قدم بردارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با اشاره به روایاتی در خصوص شب قدر نیز گفت: برخی فکر می‌کنند لوازم و اسباب بر سرنوشت انسان مؤثر است درحالی‌که اسباب در دست خداوند است و به اذن او تأثیرگذاری دارند. لذا باید از خدا خواست تا مسیر درستی پیش روی ما قرار دهد.

امام‌جمعه شیراز همچنین گفت: البته برخی می‌خواهند باور «خدامحوری» را در انسان‌ها ضعیف کنند درحالی‌که نمی‌دانند همه هستی در ید قدرت خداوند است و به فرمان او به حرکت درمی‌آیند.

دژکام با بیان اینکه خداوند محور و مدبر عالم و رب‌العالمین است، افزود: فیلسوفان بزرگی حتی در اروپا قصد داشتند بحث خدامحوری را مطرح کنند که متأسفانه در برابر ندای مخالفان کم آوردند اما امروز جمهوری اسلامی فریاد خدامحوری را در دنیا طنین‌انداز کرده است.

وی با عنوان اینکه «بهترین کارها در شب قدر، کار علمی است»، یادآور شد: جلسات تفسیر قرآن، علم اخلاق و فقه و ... به‌صورت کاربردی و در چهارچوب نیازهای زندگی امروز باید با جدیت دنبال شود لذا در این شب گران‌قدر چه خوب است که در محضر علما نشست و بر علم و دانش خود بیفزاییم.

امام‌جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مناسبت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: جوانان شجاع این مرزوبوم در آن مقطع تاریخی روبه روی 45 کشور دنیا ایستادند و خرمشهر را با سرافرازی از دشمن پس گرفتند.

دژکام افزود: در آزادسازی خرمشهر بیش از 30 هزار اسیر از دشمن گرفته شد آن‌هم در شرایطی که دژ محکمی دشمن در این شهر ایجاد کرده بود اما دست‌ پُر توان رزمندگان، این دژ را شکست.

وی با هشدار به دشمنان مملکت ادامه داد: دیگر دوران قاجاری و ... گذشته که هر دشمنی بخواهد گوشه‌ای از خاک ما را تصرف کند و به اشغال خود درآورد چراکه نیروهای مسلح ما با قدرت جلوی آنان خواهند ایستاد لذا به دولت پوشالی رژیم کودک کش صهیونیستی هشدار می‌دهیم که مقاومت اسلامی پایان نگرفته و عملیات فتح خرمشهر درواقع عملیات «الی بیت‌المقدس» بود و تا پیروزی نهایی ادامه خواهد داشت.

امام‌جمعه شیراز همچنین گفت: امروز در فضای ساخته دست استکبار جهانی یک آرایش جنگ رسانه‌ای، اقتصادی و سیاسی علیه کشور ایران ایجادشده تا مقاومت ما را بشکند چراکه در جنگ نظامی فهمیدند که راه به جایی نخواهند برد.

دژکام با بیان اینکه امروز دشمن به دین و ایمان ما حمله‌ور شده است، در نصیحتی به فریب‌خوردگان داخلی نیز افزود: بنده دلسوزانه به کسانی که ممکن است فریب دشمن را خورده‌اند می‌گویم که مراقب باشند، در غیر این صورت ممکن است آرایش جنگی ملت ما طور دیگری رقم خورد.

وی تصریح کرد: برای فریب‌خوردگان در همین ماه مبارک رمضان دعا می‌کنیم که خداوند هدایتشان کند تا دیگر در زمین دشمن بازی نکنند.

امام‌جمعه شیراز همچنین به ضعف مدیریت‌ها در مشکلات اقتصادی اشاره کرد و اظهار داشت: متأسفانه در بحث اقتصادی و معیشت مردم، به ضعف مدیریت‌ها مبتلا هستیم و معضلاتی را موجب شده است.

وی در انتقاد مجدد از وضعیت گرانی مسکن گفت: برای نمونه درحالی‌که در یک کلان‌شهر چندصدهزار خانه خالی است چرا باید عده‌ای بدون سرپناه باشند؟ و یا کرایه‌خانه‌ها را آن‌چنان بالا برده‌اند که کسی قادر به تأمین مسکن نیست.

دژکام تأکید کرد: پول دولت باید صرف کسانی شود که در معیشت خود گرفتار هستند آن‌هم در شرایطی که دشمن آرایش جنگی اقتصادی گرفته است.

وی با اشاره به جلسات متعدد خود با مدیران در باب رونق تولید نیز گفت: بررسی های بنده نشان داده در همین اوضاع اقتصادی با امکانات موجود در استان فارس، بیش از 30 هزار شغل می‌توان ایجاد کرد؛ اگر این امر اتفاق نیفتاد، بدانید که از ضعف مدیریتی است.

امام‌جمعه شیراز خاطرنشان کرد: در این شرایط مدیران تکانی به خود دهند و مردم نیز مطالبه کنند و در این فضا ایجاد شغل را باید تسهیل کنیم و این کار از دست دولت برمی‌آید. البته در این راه، ثبات در قوانین یک اصل مهم است نه اینکه هر از چند روزی، قانون جدیدی وضع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار