مدیرکل اوقاف قم:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم گفت: جاذبه های زیارتی و تاریخی زیادی در این استان وجود دارد از این رو کار فرهنگی ویژه گردشگری مذهبی در قم صورت گیرد.
کد خبر: ۷۴۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۹ 10 August 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم؛حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم در جلسه ای با مدیرکل میراث فرهنگی با اشاره به اینکه قم زائر پذیر است افزود: ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در گردشگری مذهبی باید مورد توجه قرار گیرد و در این عرصه برنامه ریزی های صحیح و کارآمد صورت پذیرد.

مدیرکل اوقاف قم، با اشاره به اینکه تعامل دو مجموعه اداره کل میراث فرهنگی و اوقاف قم می تواند در توسعه گردشگری استان قم نقش موثری دارد گفت: هر قدر تعاملات مشترک بیشتر باشد از ظرفیت این دو مجموعه می توان استفاده کرد.

وی افزود: شهر قم از لحاظ مهمانپذیری متناسب با یک شهر فراملی نیست باید با احداث کمپینگ های مشترک در خدمت رسانی به زائران قدم برداریم چراکه عدم ساماندهی زائران عراقی در اطراف حرم مطهر زیبنده این شهر مقدس نیست.

اسماعیلی مقدم ادامه داد: دسترسی زیارتی به قم از سایر کشور بیشتر است از این رو زائران عراقی وارد این شهر می شوند این فرصت طلایی است تا با اختصاص فضایی فرهنگی و اجتماعی در معرفی جاذبه های گردشگری زیارتی فعالیت کنیم.

وی با اشاره به اینکه بقعه امامزاده جمال فرصت خوبی است تا کمیپنگ زائران در آن احداث شود گفت: در این زمینه مطالعاتی صورت گرفته است تا با اجرای طرحی جامع شاهد احداث کمیپنگ باشیم.

وی ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی قم می تواند کارگروه مشترکی با اداره کل اوقاف تشکیل دهد تا با حمایت متقابل بتوانیم از سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز بهره مند شویم.

وی افزود: این دو دستگاه می توانند در آسان کردن خدمات به زائران کمک شایانی کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار