آیین نکوداشت اصحاب رسانه استان مازندران امسال در سالن هلال احمر شهرستان ساری و با حضور خبرنگاران استان مازندران و تعداد کمی از مسئولین برگزار شد.
کد خبر: ۷۴۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱ 09 August 2015
همانگونه که انتظار می رفت این آیین ، امسال که برای نخستین بار تحت عنوان ستاد گرامیداشت هفته رسانه در استان نامگذاری شد، به طرز شایسته تری به نسبت سال های گذشته برگزار شد اما بازهم از ضعف های رنج می برد .
استاندار ، نماینده انجمن رسانه های مجازی استان، نماینده خانه مطبوعات استان و غرب مازندران ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت ارشاد از سخنرانان مراسم امسال بودند.
آیین نکوداشت اصحاب رسانه امسال که با ورود سی شهید غواص به استان شهیدپرور مازندران مصادف شده بود، با قرائت شعری توسط مجری برنامه حال و هوای خاصی در سالن حکمفرما شد و شعرخوانی حسن محمودزاده بر اوج معنویت این مراسم افزود .
در این مراسم ، مدیرکل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برنامه های ستاد هفته رسانه را انتخاب شهید شاخص رسانه عنوان و اظهارداشت: شهید سیف الله تبریزی خبرنگار صدا و سیما از شهرستان جویبار به عنوان شهید شاخص رسانه انتخاب شد.
احد جاودانی بر اخلاق مداری اصحاب رسانه تاکید کرد و یادآور شد : این اخلاق مداری و اخلاق محوری در رسانه های مازندران وجود دارد.
وی همچنین با اشاره به اینکه در حوزه نقد، رسانه ها توجه و دقت لازم را داشته باشند، افزود: مرز بین نقد و تخریب بسیار ظریف است و مدیران نباید از نقد واهمه و هراس داشته باشند.
جاودانی با اعلام اینکه دستگاههای اجرایی و همه نهاد ها باید در انتخاب مسئول  مدیر روابط عمومی دقت نظر داشته باشند، اذعان داشت: انتخاب مدیر روابط عمومی خوب توسط مدیران اجرایی می تواند در انتقال و استفاده از خبر کمک بسیار کند.
در ادامه استاندار مازندران حمایت خبرنگاران از دولت به ویژه در اجرای مصوبات و ایجاد بذر امید در دل مردم را خواستار شد.
ربیع فلاح در مقابل از مسئولان و مدیران نیز خواست تا مدیران قدرت نقدپذیری خود را افزایش دهند و با رسانه‌ها تعامل بیشتری داشته باشند.
وی افزود: رسانه‌ها اگر بتوانند نقش خود را در مقابله با فساد اجتماعی به درستی ایفا کنند، می‌توانند عامل بازدارنده‌ای برای فساد در جامعه باشد.
استاندار مازندران تاکید کرد: برای ما شرق و غرب مازندران یکی است و از رسانه‌ها نیز  انتظار داریم در کنار مدیران برای شکوفایی استان مازندران گامی موثر بردارند.
ربیع فلاح با بیان اینکه رسانه‌های بیدار و آگاه خود عاملی در جهت مبارزه با فساد در برخی زمینه‌ها است، افزود: صداقت و امانت‌داری مهم‌ترین شاخصه رسانه است.
در ادامه با پخش کلیپی از درگذشتگان حوزه رسانه یاد و خاطرات مرحوم معافی، زرکوب و کشوری را زنده کردند.
 در بخشی دیگر از این مراسم ، محمد سلطانی فر، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت ارشاد در پشت تریبون قرار گرفت و پس از 30 دقیقه سخنرانی تنها به ذکر 8 بند از 40 بند مفاد آماده شده اش برای سخنرانی بسنده کرد .

حاشیه ها :

* در حالی اختصاص فرصت کوتاه 120 ثانیه ای و نحوه انتخاب خبرنگاران در تریبون آزاد ، گله مندی آنان را به همراه داشت که به گفته یکی از برگزار کنندگان مراسم علی رغم ارسال پیامک به خبرنگاران تنها 4 نفر برای قرار گرفتن در پشت تریبون آزاد ابراز تمایل کردند که از همه آنان دعوت شد .
* حضور نامزدهای مجلس نهم و تعدادی از اعضای سابق شورای شهر ساری که کاندیدای مجلس آینده محلس هستند در مراسمی که مدیران کل نیز حضور نداشتند قابل توجه بود.
* آیت الله معلمی نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائم شهر ، تنها نماینده مردم ( در مجلش شورای اسلامی و خبرگان ) و امام جمعه ای بود که به احترام خبرنگاران در این مراسم حضور یافت  .
* به جز سخنرانان این مراسم، یونسی معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران، جمشیدی مدیراداره کل بانوان و خانواده استانداری، واحدی و ابراهیمی فرمانداران ساری و فریدونکنار، رمدانی رییس اتاق اصناف مرکز استان و رییس انجمن رسانه های مجازی استان، رضایی مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران مازندران و حسین زادگان مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان،مهاجر رئیس اتاق بازرگانی ساری، یعقوبی معاون سازمان صنعت،معدن و تجارت، تنها مسئولینی بودند که حضور بهم رساندند و دیگر نه از مدیرکلی خبر بود و نه نماینده ای در مجلس شورای اسلامی.
* در این مراسم ازتمبر یادبود شهید تبریزی با حضور خانواده این شهید شاخص رسانه استان رونمایی شد و از خبرنگار جانباز اصغری قاجار و پیشکسوت خبر و رسانه عباسعلی کوشکی تقدیر بعمل آمد.
* سخنرانی نسبتا طولانی مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت ارشاد ، آنقدر تکراری و کسل کننده بود که جمعی از خبرنگاران سالن جلسه را ترک و به هواخوری در لابی و حیاط مجتمع هلال احمر روی آوردند !
منبع:شمال نیوز
 

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار