معاون سازمان صنایع کوچک کشور:
معاون سازمان صنایع کوچک کشور گفت: کمتر از 3 درصد آب به مصارف صنعتی می‌رسد ولی بیش از 50 درصد از درآمد وزارت نیرو از زیرساخت‌های صنعتی تامین می‌شود.
کد خبر: ۷۳۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۷ 08 August 2015
غلامرضا سلیمانی در مراسم افتتاحیه تصفیه‌خانه صنعتی شهرک صنعتی کاویان با اشاره به اینکه سازمان صنایع کوچک در کشور در سال 43 شکل یافته است، اظهار کرد: ساماندهی صنایع و کسب و کارها در موقعیت جغرافیایی کشور و حمایت از صنایع کوچک از وظایف اساسی این سازمان است و تا کنون 758 شهرک به بهره‌برداری رسیده است.

وی بحث توسعه پایدار و حفظ محیط زیست را به عنوان یک رکن اساسی در ایجاد شهرک‌های کوچک دانست و افزود: امروزه پساب‌های تصفیه‌خانه‌های کشور از استانداردها و تکنولوژی‌های لازم برخوردار است و تاکنون 145 متر مکعب از واحدهای صنعتی به بهره‌برداری رسیده و همچنین 85 تصفیه‌خانه در حال ساخت وجود دارد.

معاون سازمان صنایع کوچک کشور با بیان اینکه باید بخشی از کمبودهای بخش صنعت را با مشارکت‌دهی بخش خصوصی برطرف کرد، گفت: تعداد 162 تصفیه‌خانه در کشور تاکنون ایجاد شدند که روزانه تصفیه حجم 145 هزار متر مکعب فاضلاب صنعتی را انجام می‌دهند و 7 هزار هکتار فضای سبز برای رفع مشکلات آلودگی هوا در این نقاط احداث شده است.

سلیمانی با بیان اینکه مسئله کم آبی در آمایش صنعتی کشور به عنوان مقوله‌های اساسی به شمار می‌رود، اظهار کرد: سازمان باید در جهت بهره‌برداری بهینه از منابع آبی و کاهش هدر رفت آن تلاش کند و لذا اقداماتی برای کاهش مصرف و تولید دوباره آب از فاضلاب در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: کمتر از 3 درصد آب به مصارف صنعتی می‌رسد ولی بیش از 50 درصد از درآمد وزارت نیرو از زیرساخت‌های صنعتی است.

معاون سازمان صنایع کوچک کشور با بیان اینکه 50 درصد صادرات و اشتغال کشورهای دنیا در حوزه صنایع کوچک است،‌ اظهار کرد: توسعه صنایع کوچک برای رفع مشکل بیکاری به عنوان یکی از اولویت‌ها به شمار می‌رود ولی باید به حلقه‌های بالاتر و صنایع بزرگ متصل باشند.

سلیمانی توزیع عادلانه ثروت را به عنوان یکی از مزیت‌های صنایع کوچک دانست و افزود: تعداد 81 هزار واحد کوچک صنعتی در کشور وجود دارد در حالی که این واحدها قادر به تطبیق در برابر مشکلات هستند ولی نوسانات اقتصادی تأثیر بسزایی بر آنها دارد و لذا نیاز به حمایت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار