بیانیه انجمن روزنامه نگاران ایران ما
انجمن مردم نهاد "روزنامه نگاران ایران ما " به مناسبت روز خبرنگار بیانیه ای صادر کرد. در این بیانیه از رئیس جمهور و دیگر فعالان فرهنگی ورسانه ای خواسته شده است که چرخ فرهنگ راکد این شهر (اردبیل) را به حرکت در آورند. متن این بیانیه جهت اطلاع افکار عمومی عینا در تابناک اردبیل منتشر می شود.
کد خبر: ۷۳۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸ 08 August 2015

انجمن مردم نهاد "روزنامه نگاران ایران ما " به مناسبت روز خبرنگار بیانیه ای صادر کرد. در این بیانیه از رئیس جمهور و دیگر فعالان فرهنگی ورسانه ای خواسته شده است که چرخ فرهنگ راکد این شهر (اردبیل) را به حرکت در آورند. متن این بیانیه جهت اطلاع افکار عمومی عینا در تابناک اردبیل منتشر می شود.

امروز خبرنگاران و اهالی رسانه استان دور هم جمع شدیم تا مروری کنیم بر رسالتمان و تدبیری بیاندیشیم بر پاسداشت حریم قلم.

خدای را شاکریم که پس از سالها همراه بودن با کاروان رسانه استان اردبیل و گذر از پستی و بلندی های بسیار، قافله خبرنگاران استان اردبیل برغم وجود مشکلات و نارسایی ها، فشارهای عدیده و نیز تنوع سلایق، همواره در مسیر حقیقی خود قرار داشته و با اتکا به حرمت قلم در قران کریم ، و مضامین مقدس الهی در مقابل تعرض حرامیان به این قشر فداکار ایستاده است.

1- خبرنگاران استان اردبیل نشان داده اند هرگاه از اتحاد و همدلی و انسجام صنفی برخوردار بوده اند، در کنار سکانداران توسعه استان و گاه بیشتر از مسئولان و مدیران، دیار سبلان را به سوی اعتلا و افتخار رهنمون شده اند. در دهه های گذشته این قشر دولتها و سیاست های منسوب به آنها را تجربه کرده اند و البته به فراخور آن سیاست ها ، گاه با فراغ بال و گاه با دستان بسته و با چنگ و دندان بر انجام وظیفه الهی و اشاعه آگاهی به جامعه تاکید کرده اند و البته در این راه از تحمیل هرگونه هزینه گزاف مادی و معنوی ابایی نداشته اند.

2- خبرنگاران استان ضمن تاکید بر ایجاد همدلی و یکپارچگی در میان این صنف و اهالی رسانه از مسئولان استان انتظار دارند که بر ایجاد وفاق و همدلی و حفظ یکپارچگی این قشر تلاش کنند و با تدبیر ویژه و با ترجیح دادن منافع بلند مدت جامعه رسانه بر منافع عمدتاً کوتاه مدت و گاهاًَ شخصی از بروز انشقاق و افتراق در بین اهالی رسانه استان اردبیل ممانعت کنند.

3- خبرنگاران استان در این اجتماع با شکوه، یکدل و با یک قلم می نگارند که این صنف نیاز به قیم ندارد هرچند شاید این قیم ها در پشت عنوان به سرقت رفته خانه مطبوعات و یا تربیون های مشابه و با استناد به اساسنامه های تحمیلی خود نمایی کنند اما این قشر فداکار در روزگار کنونی نیازمند یاری و یارگیری است و در این راستا از همه ی آنانی که دل در گرو تحقق رسالت آگاهی بخش در چارچوب قانون داشته وبه اصل آزادی بیان اعتقاد راسخ دارند، یاری می طلبند.

4- این قشر فداکار در استان اردبیل به همان اندازه که از نبود امنیت شغلی و نبود قواعد و قوانین تخصصی مربوط به روابط کار و کارفرمایی در حوزه رسانه ها و نیز نبود بیمه فراگیر و مشکلات ناشی از آن و همچنین نبود مسکن و رفاه اولیه رنج می برد، به همان اندازه نیز از نبود حمایت های معنوی و حقوقی ونهاد های حمایتی صنفی آسیب دیده و از وضعیت خوشایندی برخوردار نیست . لذا از مسئولان و مدیران اعلا دولت اعتدال انتظار می رود توجهی ویژه به این قشر داشته و از تشکیل نهاد قدرتمند صنفی در کشور بویژه در استان اردبیل و یا حمایت از تشکل ها و سازمانهای مردم نهاد، غیر سیاسی و غیر دولتی در این حوزه پشتیبانی نمایند.

5- اصلاح امور با تدبیر و با اتکا به مشی اعتدال، احترام به اصول و ارزشهای اسلامی و انقلابی و دمیدن روح امید به جامعه محتوای رسالت خبرنگاران و اهالی رسانه استان اردبیل بوده؛ هست و خواهد بود.

6- نقد منصفانه و سازنده و تلاش برای ایجاد بسترهای "روزنامه نگاری توسعه" و اهتمام بر رعایت اصول سه گانه "سرعت، دقت و صحت " در انعکاس اخبار و رویداد های استان از مهمترین مواردی است که امروز اجتماع اهالی رسانه استان اردبیل آن را در راستای توسعه منطقه و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی سرلوحه خود قرار داده و بر لزوم تداوم توجه به آن تاکید دارند.

7- در پایان ما خبرنگاران استان اردبیل از اهتمام رئیس جمهور محترم در تحقق وعده های خود به مردم و از دمیدن روح پویایی به اقتصاد کشور و حرکت چرخ اقتصاد ایران زمین قدردانی نموده و به عنوان اجتماعی از حوزه فرهنگ استان از جنابعالی تقاضا داریم نگاهی به اوضاع ایستای فرهنگ و رسانه این سرزمین بویژه دیار سبلان و دارالارشاد اردبیل کرده و چرخ فرهنگ راکد این شهر را نیز به حرکت در آورید. قبول داریم که کاری سخت و دشوار است ، اما به کلید تدبیر دولت منتخب خود امیدواریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
خبرنگاران استان اردبیل نشان دادند که می توانند مراسم غیر دولتی برگزار کنند بدون هیچ حاشیه ای. امروز فهمیدم که ستاد دائمی گرامیداشت روز خبرنگار تنها برای خبرنگاران و این قشر زحمت کش فعالیت می کند. بر خود وظیفه میدونم از زحمات عزیزانی چون توحید مهدوی، اکبر نگاهی، عارف شیرزاد و دیگر افراد عضو این ستاد تقدیر و تشکر کنم
mahmud
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
روز خبرنگار مبارک اولسون
رحمانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
از کوزه همان تراود که در اوست
از امثال ... جز این انتظار نیست مثلا رئیس جمهور چه حرکتی مثبت و حمایتی در رسانه ها انجام داده جز قطع بیمه، قطع هدیه عیدانه، قطع هدیه روز خبرنگار و این آخر هم قطع ردیف یارانه مطبوعات...
چرا واقعیت ها نگفتید چرا اعتراض نکردید که هیچ امیدی در مطبوعات باقی نمانده خانه مطبوعات را بهانه کرده اید که هوچی گری کنید نه آقا زهی خیال باطل.
خانه مطبوعاتی که شما می گویید سرقتی است در راستای سیاست های وزارت ارشاد همان رئیس جمهور و با اساسنامه ارسالی آنها در سطح کشور تشکیل شده حالا روحانی اگر دولت روحانی خوب عمل کرده چرا در این مورد تمکین نکردید و نمی کنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار