فرمانده انتظامی استان ایلام از دستگیری فردی خبر داد که در شهرستان سیروان تحت پوشش شاطر نانوایی اقدام به‌توزیع مواد مخدر می‌کرد.
کد خبر: ۷۳۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱ 08 August 2015
به گزارش تابناک ایلام،سردار علی دولتی اظهار داشت: به‌دنبال کسب خبری مبنی بر اینکه یکی از خرده‌فروشان مواد مخدر با دایر کردن نانوایی اقدام به‌توزیع بسته‌های افیونی به مشتریان موردنظر خود می‌کند، موضوع در دستور کار پلیس شهرستان سیروان قرار گرفت.

وی افزود: پس از چند روز کار اطلاعاتی و جمع‌آوری مستندات لازم این نانوایی مورد بازرسی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان ایلام عنوان کرد: در بازرسی از این نانوایی تعداد 20 بسته آماده‌ شده توزیع مواد مخدر شامل تریاک و شیشه کشف شد.

وی با قدردانی از همراهی مردم خوب شهرستان سیروان در دستگیری این فرد قاچاقچی، گفت: متهم با تشکیل پرونده تحویل محاکم قضایی شد.

خبرنگاران، نقش‌آفرینان عرصه تولید نظم و امنیت

دولتی اظهار داشت: هر ساله 17 مرداد ماه بهانه‌ای است تا در این روز از کسانی که با امید و علاقه‌مندی به مردم آگاهی می‌دهند، تشکر کنیم.

وی افزود: خبرنگاران این مرز و بوم با آگاهی دادن به مردم برای رشد و باروری اندیشه، نقش انکارناپذیری در تولید امنیت و درونی‌سازی، اصول قانون‌مداری دارند.

فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام عنوان کرد: خبرنگاران، پیشقراولان و طلایه‌داران جان‌ برکف عرصه دانایی و آگاهی‌بخش جامعه هستند، آنان دیدگان بینا و زبان صریح و گویای مردم هستند.

دولتی با بیان اینکه روز خبرنگار، روز قلم‌های پاکی است که با ایمان و اعتقاد به حاکمیت ارزش‌های والای مکتبی به نگارش در می‌آیند، عنوان کرد: همه ما می‌دانیم که امانت‌داری مهم‌ترین رسالت خبرنگاری است و خبرنگاران همواره باید برای بازگو کردن حقایق با ایمان و امید در تلاش باشند.

وی گفت: نگرش دقیق و عمیق خبرنگار به رخدادها و وقایع خبری، توجه به اولویت های جامعه و نظام با رویکرد حفظ وفاق، انسجام و آرامش عمومی از جمله عوامل مؤثر در ارزش بخشیدن به‌کارکرد خبرنگار است.

فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام خاطرنشان کرد: 17 مردادماه که به‌مناسبت سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی "روز خبرنگار" نام‌گذاری شده، فرصت مغتنمی است تا از زحمات بی‌دریغ اصحاب قلم تشکر و قدردانی شود.

معتادان تابلو در شهرستان ایلام ساماندهی می‌شوند

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام از استمرار طرح جمع‌آوری معتادان تابلو و پاکسازی نقاط آلوده از ابتدای سال جاری در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فردین پیری اظهار داشت:  طرح جمع‌آوری معتادان پرخطر و کارتن خواب‌ها با هماهنگی با مقامات قضایی، روسای کلانتری، پاسگاه‌ها و یگان امداد شهرستان در 24 ساعت گذشته به مرحله اجراء گذاشته شد.

وی افزود: در این طرح مأموران با استفاده از تمامی امکانات و نیرو تمام نقاط  آلوده شهرستان را از وجود معتادان تابلو و پرخطر پاکسازی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام خاطرنشان کرد: در این طرح 12 معتاد پرخطر دستگیر و پس از کسب دستور قضایی و همکاری اداره بهزیستی و خانواده‌های آنان  به‌مرکز درمانی ترک اعتیاد منتقل شدند.

پیری گفت: همچنین تعداد دو نفر از فروشندگان حرفه‌ای مواد مخدر دستگیر و مقدار قابل‌توجهی مواد مخدر از  نوع تریاک نیز کشف و ضبط شد.

وی عنوان کرد: متهمان  پس از صورت‌جلسه و تشکیل پرونده، تحویل مراجع قضایی شدند.

پیری با تاکید بر اینکه با توجه به‌بررسی به‌عمل‌آمده ریشه بسیاری از وقوع جرائم از قبیل سرقت، طلاق، مزاحمت و فساد اخلاقی در موضوع اعتیاد خلاصه می‌شود، ابراز کرد: تلاش و همکاری سایر ادارات دولتی  وغیردولتی برای  پیشگیری از این بلای خانمان‌سوز نیاز است.

احترام به حقوق عابر پیاده یک اصل اخلاقی است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: احترام به حقوق عابر پیاده به‌عنوان یک اصل اخلاقی در رفتار شهروندی هنگام رانندگی به‌شمار می‌آید.

سرهنگ نوراله خادم اظهار داشت: رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی می‌تواند بسیاری از حوادث رانندگی را کاهش و به‌عنوان یک حرکت پسندیده در رانندگی و احساس مسئولیت ما در قبال هم‌نوعان خود باشد.

وی افزود: واقعیت این است که عابرین پیاده در مقایسه با خودروها بسیار آسیب‌پذیرند، چرا که رانندگان خودرو در صورت برخورد با افراد به‌دلیل ایمنی خودرو با کمترین آسیب مواجه می‌شوند، اما عابران پیاده با کوچک‌ترین تصادف دچار آسیب‌های شدید می‌شوند.

خادم با اشاره به اینکه رانندگی‌های هیجانی و غیراصولی عابرین پیاده را دچار استرس‌های ناگهانی و وحشت می‌کند، افزود:  ایجاد هر نوع آسیب روحی یا جسمی به عابران پیاده امری غیراخلاقی وغیرانسانی محسوب می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی استان ایلام تصریح کرد: اجازه حق‌تقدم عبور به عابر پیاده، روی خط سفید از جمله آداب شهروندی به‌شمار می‌آید که سبب می‌شود عابر پیاده بدون دلهره و وحشت عرض خیابان را طی کند.

وی یک راننده خوب را به‌عنوان یک شهروند اخلاق‌گرا معرفی کرد و افزود: باید هنگام رانندگی تا جایی که امکان دارد فرصت عبور را به عابر پیاده داد تا وی بدون استرس بتواند خیابان را طی کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار