کد خبر: ۷۳۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹ 08 August 2015
سرپرست شبکه بهداشت و درمان آستارا از جمع آوری یخ فروشان حاشیه خیابان های این شهرستان خبر داد.

دکتر حسین احمدی روز شنبه در حاشیه امحای یخ های جمع آوری شده به خبرنگار ایرنا گفت : 400 کیلوگرم یخ از دستفروشان این شهرستان به علت رعایت نکردن مسائل بهداشتی جمع آوری و امحا شد.
وی افزود : این طرح با حضور کارشناسان بهداشت محیط این شبکه و به منظور بالا بردن ضریب ایمنی بهداشتی مصرف کنندگان یخ در فصل تابستان انجام شد.
وی با اشاره به اینکه در این طرح 20 توزیع کننده یخ از سطح خیابان های آستارا جمع آوری شد ، اضافه کرد : در این فصل که احتمال شیوع بیماریهای روده ای از جمله بیماری وبا در میان مردم بیشتر است و با توجه به حساسیت بهداشتی موجود مقرر شد ضمن هشدار به مصرف کنندگان ؛ از ادامه فعالیت غیر بهداشتی کلیه دستفروشان در حاشیه راههای اصلی که محل تردد مسافران تابستانی است، نیز جلوگیری شود.
وی بیان کرد : شایسته است شهروندان از تهیه هرگونه مواد غذایی به خصوص یخ که بصورت دوره گردی فروخته می شود خودداری کنند چرا که استفاده از این یخ ها به دلیل بالا بودن آلودگی مِی تواند زمینه آلوده شدن آب و مواد غذایی که در مجاورت این یخ ها قرار دارند را فراهم کند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان آستارا در ادامه از کشف و ضبط 805 کیلوگرم محصولات لبنی غیر بهداشتی در تیرماه امسال در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد : عمده این محصولات لبنی از خودروهای ورودی به شهرستان آستارا توسط عوامل انتظامی ایستگاه بازرسی قلعه واقع در محور مواصلاتی آستارا به اردبیل کشف شده است.
احمدی گفت : در همین راستا پنج نفر به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی از شهروندان و مسافران خواست تا در ایام تابستان هنگام خرید مواد غذایی به موارد بهداشتی توجه کنند.
وی ادامه داد : توجه به تاریخ تولید و انقضا ، اطمینان از سلامت و فاسد نبودن مواد غذایی از جمله نکاتی است که قبل خرید نیازمند توجه است.
شهرستان آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار