حالا باید بررسی کرد که آیا این سازمان درست در مسیر اهداف خود یعنی تامین نیازمندی های شهردرای ها قدم بر داشته و کمکی در راستای به خودکفایی رسانیدن شهرداری ها کرده است ؟! لااقل در استان ما ایلام جواب می تواند منفی باشد !
کد خبر: ۷۳۲۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳ 08 April 2019

تابناک ایلام ::قطعا در مناسبات سیاسی و اجتماعی استان بارها نام سازمان "همیاری شهرداری ها " به گوشتان خورده است ،آنچنان چراغ خاموش فعالیت می کند که به راحتی از تیررس نگاه رسانه ها نیز خارج است ،شاید در اساسنامه نانوشته این سازمان اینگونه آمده باشد که فعالیت درراستای تامین خواسته های سیاسی ،انتخاباتی ،حزبی وباندی ،و البته دستور کار نانوشته هم همین باشد " فعالیت پنهانی برای قرار نگرفتن در تیررس نظارت!

همانگونه که از نامش استنباط می شود ،کارش یاری رسانیدن و کمک به شهرداری های استان است ،اما آیا این هدف محقق شده است یا اینکه با انحراف در اهداق قانونی آن ،مسیر حمایت خاموش از سیاسیون وصاحبان قدرت  را فراهم آورده وبه ابزاری برای تحقق برنامه های آنان مبدل شده است ؟

اگر می خواهید بدانید وظیفه ای که قانون بر عهده آن گذاشته است _چیست، کافیست به خلاصه مفاد اساساسنامه آن نگاهی بیاندازید ، در صدر اساسنامه اهداف این سازمان تبیین شده است ،بدین  شرح:

"سازمان با توجه به وظایف اساسی شهرداریها درتامین نیازمندیهای شهری و تاسیسات مورد نیاز عمومی با هدف کمک به تامین خودکفائی شهرداریهای عضو از طریق تجمیع امکانات و... سرمایه های کوچک و پراکنده آنها واهتمام در کاهش اتکای اعضاء به عوارض جهت اداره امور شهرو شهرداری و افزایش توان مالی شهرداریهای عضو از طریق ایجاد درآمدهای ناشی از تولید، فعالیتهای اقتصادی ، خدماتی بر طبق اصول بازرگانی و با شخصیت حقوقی مستقل تاسیس وبرابر مفاد این اساسنامه اداره میگردد ومی تواند به کلیه عملیات ومعاملات مالی وتجاری وبازرگانی اعم از واردات وصادرات وقبول نمایندگی شرکت ها وموسسات تولیدی و خدماتی داخلی وخارجی و قبول پیمانکاری اعم از آنکه بطور مستقیم و غیرمستقیم به تمام یا هریک از موضوعات این اساسنامه مربوط باشد راساً یابه نمایندگی از طرف شهرداران عضومبادرت نماید."

حالا باید بررسی کرد که آیا این سازمان درست در مسیر اهداف خود یعنی تامین نیازمندی های شهردرای ها قدم بر داشته و کمکی در راستای به خودکفایی رسانیدن شهرداری ها کرده است ؟! لااقل در استان ما ایلام جواب می تواند منفی باشد !

همانگونه که در اینجا بسیاری از امور ،خصوصا امور مدیریتی براساس یک مدل انحصاری پیش می رود ،بنابراین  عملکرد  این سازمان نیز خروجی مدلیست که "سیاست‌زدگی، قبیله‌گرایی، حاشیه‌سازی ومنفعت طلبی باندی " بر آن سایه انداخته است .

به این معنا که هر باند ویا جناحی که سر کار آمد ،از آنجاییکه قانون دست آنها را برای برخی کارها همچون استخدام نزدیکان وهمفکران وهمچنین برخی ریخت وپاش های اقتصادی بسته است ،پناه بردن به درآمدهای سازمان همیاری شهرداری ها تنها مفر برآورده شدن آمال و  اهداف آنها به حساب می آید.

شیوه کار هم اینگونه است که بسیاری از مدیران ،ارکان قدرت و سیاسیون استان به منابع اقتصادی سازمان همیاری شهرداری ها چشم دوخته وهر کدام با استخدام فردی از یاران ونزدیکان خود ،سهم خود راازکیک سازمان همیاری شهرداری های برداشت کرده اند.

لذا باید گفت که سازمان همیای شهرداری های استان ایلام که از قضا بعلت فعالیت اقتصادی در مرز مهران از درآمد مطلوبی برخوردار است ،به ابزاری برای سوء استفاده صاحبان قدرت در استان درآمده است ،حاصل این سوء استفاده نیز اختصاص بخش اعظم درآمد این سازمان به پرداخت حقوق نورچمی های این عزیزان در ادارات مختلف است .

شفاف تر عرض کنیم که صاحبان قدرت ،نورچشمی های خود را که تعدادشان در سطح استان از دهها نفر نیز فراتر می رود در ادارات مختلف استخدام کرده اند و این سازمان همیاری شهرداری است که جور پرداخت حقوق آنان رابه جان خریده است ،آن هم از کیسه خلیفه !،کیسه ای که قرار بود در خدمت منابع شهرداری ها و کمک به امور شهر قرار گیرد ،نه صرف  رتق وفتق امور صاحب منصبان وسیاسیون شود!

لذا می طلبد استاندار محترم ودستگاههای نظارتی به صورت جدی به این موضوع ورود کرده واین دوموضوع را روشن کنند ؛اول چه میزان از درآمد سازمان صرف پرداخت حقوق نورچشمی ها می شود و چرا؟! دوما اگر بنایی براستخدام بوده ،چرا به صورت قانونی و براساس مدلهای تعریف شده انجام نمی گیرد ؟! افراد استخدام شده از چه ژن مطلوبی برخوردار بوده اند؟!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار