عمرانی خبر داد:
تابناک: رئیس اداره ساماندهی انهار شهرداری از بازکردن بند پل بزرگمهر به منظور جریان یافتن کامل آب به سمت زمین های کشاورزان خبر داد.
کد خبر: ۷۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹ 23 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، پس از بستن رودخانه زاینده رود مسئولان شهرداری با اجازه از مسئولان صنف کشاورزی، "بندی" در نزدیکی پل بزرگمهر بر رودخانه احداث کردند تا با حفظ آب موجود در محدوده پل خواجو تا این پل بخشی از آب زاینده رود را به منظور حفظ نشاط و شادابی مردم اصفهان در شهر نگهداری کنند.

اکنون که آب به مدت ۲۰ روز برای آبیاری مرحله دوم کشت کشاورزان بازگشایی شده است این نگرانی برای این صنف ایجاد شده بود که بدون باز کردن این بند آب به طور کامل به زمین های کشاورزی نخواهد رسید.

در این ارتباط سید جلال عمرانی رئیس اداره ساماندهی انهار شهرداری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: با توجه به اینکه آب زاینده رود تا فردا به اصفهان می رسد امشب حتما بند را باز می کنیم تا مسیر آب کشاورزان باز شود.

وی افزود: پس از بسته شدن آب رودخانه تصمیم بر آن شد تا به منظور باقی ماندن آب در رودخانه و زیبایی شهر اصفهان بندی بر روی رودخانه در نزدیکی پل بزرگمهر زده شود.

رئیس اداره ساماندهی انهار شهرداری تاکید کرد: این نکته قابل ذکر است که با توجه به دبی پایین آب اصلا آب به زمین های کشاورزی نمی رسید و بر این مبنا با توافق مسئولان انجمن کشاورزان شهرستان اصفهان مسئله بند زدن در مسیر رودخانه عملیاتی شد.

وی اضافه کرد: با توجه به توافقات انجام شده با کشاورزان پس از آبیاری ۲۰ روزه که بار دیگر آب رودخانه بسته می شود قرار است بار دیگر بندی بر روی رودخانه ساخته شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار