امام جمعه بابل گفت: ای کاش مسؤولان که امروز به دنبال جبران خسارت‌های ناشی از سیل و صرف هزینه‌های زیاد در این مسئله هستند، قبل از وقوع سیل چاره‌ای مناسب می‌اندیشیدند.
کد خبر: ۷۲۷۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹ 22 March 2019
مسئولان قبل از وقوع سیل چاره‌ای مناسب بیاندیشند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، حجت‌الاسلام حسن روحانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری در ادامه سلسله نامگذاری وی در چند سال اخیر در حوزه اقتصاد به ویژه تولید ملی است، نامگذاری حکیمانه مقام معظم رهبری برای امسال به نام سال رونق تولید ناشی از مسئله اول بودن اقتصاد در میان مسائل کشور است که در چند سال اخیر به ویژه شاهد مشکلات متعدد در حوزه تولید در کشور هستیم که با عمل درست و توام با تدبیر در همین وضعیت تحریم‎ها می‌توان به اشتغال رونق داد.

وی افزود: در سال‌های اخیر که با مشکل کمبود بارندگی و خشکسالی مواجه هستیم، لطف خداوند شامل ما شد و در این ایام بازندگی‌های خوبی را شاهد بودیم اما در این چند روز بارندگی‌ها تبدیل به سیل شد و خسارت‌های زیادی را بر مردم وارد کرد.

امام جمعه بابل تصریح کرد: ای کاش مسؤولان که امروز به دنبال جبران خسارت‌های ناشی از سیل و صرف هزینه‌های زیاد در این مسئله هستند، مبلغی به مراتب کمتر را برای پژوهش علمی در زمینه علل سیل انجام می‌دادند و تدابیر قبل از وقوع با صرف هزینه‌هایی به مراتب کمتر انجام می‌شد.

روحانی خاطرنشان کرد: چند روزی در سطح شهر بابل شاهد قطع شدن جریان آب شرب هستیم، مسؤولان امر علت آن را تیره شدن و بالا رفتن غلظت آلایندگی و رسوبات در آب سد بیان می‌کنند.

این مسؤول یادآور شد: مردم در وضعیت بسیار بدی در این شهر به علت نبود آب مواجه هستند، تازه مسؤولان اداره آب به فکر افتادند که به جای برداشت آب از کف سد که تیرگی بیشتری دارد از نقاط بالادست سد که تیرگی کمتری دارد بهره‌برداری کنند، سوال ما این است که چرا تازه پس از این همه مشکلی که برای مردم ایجاد شده و معضلات شدیدی بر مردم تحمیل شد به فکر این موضوع افتادند ؟ جای تاسف است که زمینه عبرت این مساله صورت نمی‌گیرد و بعد از این همه فریادهای مردم تازه تدبیر و چاره می‌اندیشند.

روحانی گفت: خدا را شکر می‌کنیم که در ایام تعطیلات عید بسیاری از هموطنان مومن با حضور در مساجد به خیل عطیم معتکفان ایام البیض رجبیه پیوستند تا کوله معنوی خود را از ایمان الهی لبریز کنند .

انتهای پیام/86009/ع

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار