نخستین جشنواره «حلوا مسقطی لاری» به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر لار و با همکاری صنف قنادان وابسته به اداره صنعت معدن و تجارت و با همراهی فرمانداری ویژه لارستان برگزار می شود.
کد خبر: ۷۲۷۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰ 20 March 2019

تابناک فارس به نقل از میلاد لارستان: نخستین جشنواره «حلوا مسقطی لاری» به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر لار و با همکاری صنف قنادان وابسته به اداره صنعت معدن و تجارت و با همراهی فرمانداری ویژه لارستان برگزار می شود.
به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی شهرداری لار این جشنواره در روزهای ۸ و ۹ فروردین ماه ۱۳۹۸در بوستان ملت لار پارک شهر برگزار خواهد شد.
شهردار لار در این باره گفت: نخستین جشنواره حلوای مسقطی لاری به همراه نمایشگاه صنایع دستی، اغذیه و شیرینی منطقه لارستان و همچنین جشن عیدانه ویژه برنامه فرهنگی شهرداری و شورای اسلامی شهر در نوروز ۹۸ خواهد بود.
محمدرضا قنبرنژاد ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سال نو اعلام داشت: مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر لار از یک ماه پیش با همکاری دیگر نهادها و ارگانها در تدارک برگزاری برنامه فرهنگی است.
وی با تاکید بر اینکه حلوای مسقطی یکی از تولیدات نام آشنا و پرآوازه لاری است افزود: با حمایت فرهنگی از این تولید داخلی و محلی هم می توان به رونق این صنعت غذایی کمک کرد و هم می توان از پتانسیل مسافران عبوری در ایام نوروز جهت معرفی شهر لار و دیگر قابلیت‌های گردشگری آن بهره جست.
شهردار لار گفت: تمهیدی فراهم آمده که با همراهی و همدلی صنف قنادان همه نام های آشنا در تولید این شیرینی با تمام توانمندی خود در این فستیوال شرکت کنند. قنبرنژاد افزود: با حفظ محوریت تولیدات مبتنی بر این شیرینی ۱۵ غرفه اصلی را تشکیل می دهند، ۱۲ غرفه که متشکل از صنایع دستی، اغذیه و شیرینی‌های منطقه لارستان است طراحی و آماده اجرا شده است. غرفه های نظیر خوس بافی، حصیر بافی (سپ بافی)، نی و نیاب و شیرینی های چون قتلمه، دلبرو، چولو و … و غذایی مانند کباب کنجه لاری همچنین انواع نان های محلی لارستانی بخشی از این صنایع دستی و غذایی خواهد بود.
شهردار لار در ادامه اذعان داشت به جهت جذابیت جشنواره و جذب هرچه بیشتر مخاطب بومی و غیربومی، ویژه برنامه ای فرهنگی هنری نیز در این دو شب برگزار خواهد شد.
وی گفت: در این نمایشگاه فضایی طراحی شده که هر شب به صورت مجزا برنامه هایی فرهنگی هنری مبتنی بر فرهنگ و زبان لارستانی اجرا خواهد شد. برنامه هایی نظیر سرود ها و اجرای خوانندگان به زبان لارستانی، معرفی پتانسیل های گردشگری، فرهنگی و هنری و غذایی توسط کارشناسان در اثنای برنامه، اجرای مسابقات و جنگ های سرگرمی با محوریت زبان لارستانی بخشی از برنامه هایی است که برای این دو شب طراحی و آماده اجرا شده است.
قنبرنژاد در پایان ضمن دعوت از همه شهروندان جهت حضور در این جشنواره خاطرنشان ساخت که همه همشهریان خود می‌توانند مبلغ این جشنواره در سطح استان و کشور باشند.

برچسب ها: حلوا ، مسقطی ، لار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار