شیراز از دیرباز به علل مختلف از جمله قدمت و پیشینه تاریخی، فرهنگ، آداب و رسوم، جاذبه های طبیعی، بازارها، اماکن تاریخی و آب وهوای فوق العاده آن مورد توجه بوده است.
کد خبر: ۷۲۷۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 20 March 2019

تابناک فارس به نقل از شیرازه: شیراز از دیرباز به علل مختلف از جمله قدمت و پیشینه تاریخی، فرهنگ، آداب و رسوم، جاذبه های طبیعی، بازارها، اماکن تاریخی و آب وهوای فوق العاده آن مورد توجه بوده است.گزارش شیرازه از آخرین روز سال 97/ مهمانان نوروزی وارد شیراز شدندشیرازه، هنوز چند قدمی تا بهار، چند لحظه ای تا سال جدید مانده و سال 98 پشت در، منتظر ورود و ظهور خود می باشد.
عید و سال جدید به همراه خود، طراوت، تازگی و حس نو شدن را به همراه می آورد و ایرانیان نیز همانند بهار و سال جدید سعی در ایجاد تغییر در خود و محیط اطراف خود می نمایند.
در این میان، ایام تعطیل سال جدید نیز فرصتی مناسب جهت مسافرت و دیدن مکان ها و شهرهای دیگر می باشد که هرکسی به راحتی از کنار آن نمی گذرد.
باتوجه به مطلوب بودن غیرقابل توصیف آب و هوای شیراز در ایام عید، یکی از بزرگترین مقاصد مسافرت های نوروزی این شهر تاریخی و فرهنگی می باشد که همانند نگینی در دل کشور ایران می درخشد.
شیراز از دیرباز به علل مختلف از جمله قدمت و پیشینه تاریخی، فرهنگ، آداب و رسوم، جاذبه های طبیعی، بازارها، اماکن تاریخی و آب وهوای فوق العاده آن مورد توجه بوده است.
تنها چندین ساعت به تحویل سال جدید مانده و از چند روز گذشته موج اول مسافرت ها آغاز شده و تاکنون نیز جمعیت به نسبت خوبی وارد شیراز شده است; به همین منظور خبرنگار شیرازه فرصت را غنیمت شمرده و به میان مسافران رفته تا از حال و هوای آن ها گزارشی تهیه کند که در ادامه می خوانید.

سفر به قصد زیارت حرم مطهر شاهچراغ
خانواده ای بزرگ از ایلام و چندین ماشین پشت سرهم به شکلی قطاروار در گوشه ای از خیابان منتهی به دروازه قرآن متوقف می شوند تا جهت ساعتی استراحت مکانی را پیدا کنند.
پدر خانواده درمورد حضور و انتخاب شیراز به عنوان مقصد مسافرت نوروزی خانواده اش به ما گفت: از ایلام به قصد زیارت حرم احمد بن موسی به شیراز آمده ایم.
وی ادامه داد: تاکنون بارها به پابوس حرم امام رضا علیه السلام و حرم مطهر حضرت معصومه رفته بودیم و امسال با خانواده تصمیم گرفتیم به شیراز و زیارت حرم مطهر شاهچراغ بیاییم.
مادر این خانواده نیز به ما گفت: وصف شیراز را زیاد شنیده بودیم، مکان های تاریخی و فرهنگی، آب و هوا و طبیعت فوق العاده و مردم مهمان نواز ما را به این سرزمین و دیار کشانده است.

حافظ و سعدی تو را می خوانند
در همان حوالی دروازه قرآن خانواده ای دیگر را دیدم که زیر فرشی خود را برروی زمین پهن کرده و ضمن نوشیدن چای، از هوای بهاری شیراز لذت می بردند.
آقامحسن که به گفته خودش زیاد شیراز می آید عنوان کرد: بیش از ده بار است که ایام تعطیل عید به شیراز می آیم، پیش از ازدواج به همراه دوستانم و اکنون که متاهل شده ام همراه همسرم به این شهر فوق العاده آمده ام.
همسر آقا محسن نیز گفت که یکی دوباری به شیراز آمده اما اکنون و با همسرش مسافرت کردن لذت دیگری برایش دارد.
در گپ و گفتی که با آن ها داشتم گفتند که هردو بیش از اندازه به ادبیات و شعر علاقمند هستند و به طور مشترک چیزی که هردوی آن ها را به شیراز کشانده است، حافظ و سعدی می باشد.
محسن در آخر با شوق بسیار گفت که سرانجام هرطور که باشد ساکن شیراز خواهد شد تا هرهفته بر سر مزار حافظ رفته و از محافل ادبی شعری این مجموعه استفاده ببرد.

روح زندگی دمیده شده در شیراز/ کلم پلو فقط شیرازی
کمی آن طرف تر حلقه ای از تعدادی جوانان توجه من را به خود جلب کرد و به قصد گپ و گفتی کوتاه به سراغشان رفتم.
با صمیمیت بسیار من را به جمع دوستانه خود دعوت می کنند و من نیز با کمال میل به آن ها پیوسته و با ایشان هم صحبت می شوم.
حسین که از سایر دوستانش سرزبان دار تر است ابتدا سرصحبت را بازکرد و از روح زندگی دمیده شده در شیراز گفت و این شهر را بهترین شهر جهت زندگی معرفی کرد.
وی که از استان یزد به شیراز آمده ادامه داد: چند روزی ست که در این شهر هستیم و از بودن در آن هر روز بیشتر از روز قبل انرژی می گیریم و به قطع یقین هنگامی که به شهرمان برگردیم با توان و انرژی مضاعف به زندگی و کار خود خواهیم رسید.
سعید نیز از برخورد گرم و پر از مهر و محبت مردم شیراز گفت و بیان کرد: برخورد مردم شیراز با غریبه ها برایم بسیار جالب و قابل توجه بود، بسیار مهمان نواز و خونگرم!
وی همچنین ابراز کرد: تاکنون به قصد تفریح و گردش به شیراز نیامده بودم اما از این به بعد یکی از جاهایی که بیخیال آن نخواهم شد، شیراز و غذاهای آن خواهد بود.
سعید درخصوص غذاهای شیرازی گفت: در شهر خودمان کلم پلو می پزند اما کلم پلویی که در این شهر همراه با سالاد شیرازی استثنایی خوردم، فراتر از هرچه تاکنون خورده ام بود و هرگز این غذا را از یاد نخواهم برد.
توریست آلمانی: سال های آتی با خانواده به شیراز خواهم آمدبه صورت کاملا تصادفی به گروهی از توریست های آلمانی برخوردم و با دانستن زبان انگلیسی به صورت دست و پا شکسته توانستم صحبتی نیز به یکی از این توریست ها داشته باشم.
توماس که استاد دانشگاه در شهر دوسلدورف آلمان بود گفت: پیش از سفر به ایران و به طور خاص شیراز، مطالب زیادی را از قدمت تاریخی و تاثیر بسزای این شهر در تاریخ ایران خوانده بودم و باحضور در این شهر و بازدید از مکان هایی همچون ارگ کریم خانی و تخت جمشید تاحدود زیادی آن نوشته ها برایم واضح و روشن شد.
این استاد دانشگاه از تمایل بازگشت مجدد به شیراز پس از این سفر و بازدید از سایر نقاط دیدنی تاریخی و فرهنگی شیراز گفت و اضافه کرد: قطعا در سال های آینده دوباره به شیراز و این بار همراه با اعضای خانواده ام بازخواهم گشت تا آن ها نیز با فرهنگ غنی و آثار باستانی خارج از وصف آن آشنا شوند.
وی که از مهمان نوازی مردم شیراز بسیار شگفت زده شده بود، عنوان کرد: پیش از این سفر بسیاری به من هشدار می دادند که در ایران امنیت نیست، مردم آن جنگ طلب و بدخو هستند اما درعمل تماما مطالبی خلاف آن به من ثابت شد و همیشه در هرجا از خوبی های ایران، شیراز و مردم آن خواهم گفت.

برچسب ها: نوروز ، شیراز ، سفر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار