تابناک گیلان گزارش می دهد؛
اما در این بین نمایندگانی هم هستند که مشکلشان تنها سیاسی نیست بلکه با اقدامات مشکوک مالی در سال های اخیر، خطراتی را در آینده و سپهر سیاسی خود حس می کنند که اگرچه به شدت دلواپس شورای نگهبان شده اند اما با تاکتیک خاصی سعی می کنند که خود را دل آرام نشان دهند.
کد خبر: ۷۲۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 08 August 2015
به گزارش تابناک گیلان، در انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی ۲۹۰ نفر از جریانات مختلف سیاسی از ۱۱۴ حوزه انتخابیه به مجلس راه پیدا کردند، که ۱۶۱ نماینده با کسب آرای مردم از حوزه‌های انتخابیه‌ شان برای اولین بار وارد بهارستان شدند تا اولین تجربه نمایندگی‌ شان را رقم زنند. یعنی مردم به بیش از نیمی از نمایندگان مجلس هشتم نه گفتند و ردای وکالت خود را بر دوش نیروهای جدید انداختند.

گرچه برخی به ریزش های این چنینی نمایندگان انتقاد دارند و آن را به ضرر مجلس، و حتی نظام می دانند اما باید به رویش ها هم توجه داشت چرا که نمایندگانی با تفکرات و ایده های جدید وارد قوه مقننه می شوند و این فرصتی است تا نیروهای جوان و تازه نفس اما لایق و کاردان وارد عرصه سیاسی و قانون گذاری کشور شوند.

با توجه به تغییر فضای سیاسی کشور پس از انتخابات 24 خرداد 92 و فتح اولین سنگر توسط اعتدالیون با حمایت جریان اصلاحات، نوبت به آزمونی بزرگ تر در اسفند 94 رسید.

آزمونی که یک گروه دغدغه عدم حمایت مردمی و نبود پایگاه اجتماعی را دارد و دیگری با سدی به نام شورای نگهبان رو به روست.

اما در این بین نمایندگانی هم هستند که مشکلشان تنها سیاسی نیست بلکه با اقدامات مشکوک مالی در سال های اخیر، خطراتی را در آینده و سپهر سیاسی خود حس می کنند که اگرچه به شدت دلواپس شورای نگهبان شده اند اما با تاکتیک خاصی سعی می کنند که خود را دل آرام نشان دهند.

به گزارش تابناک گیلان،نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی اخیرا مصاحبه ای با خانه ملت انجام داده است که در آستانه فرارسیدن مجلس دهم جای بسی تامل و دقت نظر فراوان دارد.

به رغم رد صلاحیت در هر دوره، بررسی صلاحیت‌ها را حق شورای نگهبان می‌دانم
 
لاهوتی در خصوص شورای نگهبان بیان داشت: شورای نگهبان به عنوان یک نهاد نظارتی باید جسارت داشته باشد و افرادی را که قرار است وارد یکی از قوای مهم نظام شوند را مورد بررسی قرار دهد. ما نباید به اقدامات شورای نگهبان حساسیت داشته باشیم و باید اجازه دهیم که شورای نگهبان به وظایفش عمل کند.

به گزارش تابناک گیلان، مهرداد بائوج لاهوتی، از اعضای حزب مردم سالاری و کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار راه دانا در خصوص دیدگاهش نسبت به تصمیمات شورای نگهبان در مورد بررسی صلاحیت نمایندگان اظهار داشت: به نظر من این حق شورای نگهبان است که صلاحیت ها را براساس تحقیقاتش تأیید یا رد کند. من با اینکه برادر دو شهید و دو جانباز و همچنین خودم نیز جانباز هستم؛ در هر دوره کاندیدتوری، رد صلاحیت شده ام؛ ولی با صحبت هایی که صورت می گیرد، مشکلی پیش نمی آید و صلاحیتم تأیید می شود.

وی تأکید کرد: شورای نگهبان به عنوان یک نهاد نظارتی باید جسارت داشته باشد و افرادی را که قرار است وارد یکی از قوای مهم در نظام شوند را مورد بررسی قرار دهد. ما نباید به اقدامات شورای نگهبان حساسیت داشته باشیم و باید اجازه دهیم که شورای نگهبان به وظایفش عمل کند.

لاهوتی درخصوص لزوم احترام گذاشتن به تصمیمات شورای نگهبان تصریح کرد: شورای نگهبان به اینکه ممکن است به دلیل حجم بالای کاری اشتباهاتی را مرتکب شود، اعتراف دارد؛ اما این اشتباهات عمدی نیست.

وی در انتها نیز گفت: ما امیدواریم اعضای محترم شورای نگهبان با استفاده از تجربیات گذشته خود نقش خود را در انتخابات به خوبی ایفا کنند.

همچنین این نماینده مجلس در خصوص حضور یا عدم حضور در انتخابات مجلس دهم اظهار کرد:

تدارکات اولیه برای حضور در انتخابات را دیده ام

لاهوتی در خصوص احتمال کاندیداتوری در انتخابات آتی مجلس اظهار داشت: هنوز در حال مطالعه هستم و احتمال اینکه حضور پیدا کنم زیاد است. البته هنوز با انتخابات فاصله داریم؛ ولی این طبیعی است که فعالیت های انتخاباتی در شهرها شروع شده باشد و من هم از این قاعده مستثنی نیستم. به هر حال فعالیت های انتخاباتی می تواند نشاط را به جامعه بیاورد.

وی تأکید کرد: من تدارکات اولیه را برای حضور در انخابات آتی مجلس دیده ام.

نگاه مردم حوزه انتخابیه نسبت به من مثبت است

این نماینده مجلس در خصوص میزان رضایت مردم حوزه انتخابیه از عملکرد خود در یک دوره گذشته بیان داشت: من دو قول به مردم داده بودم. اول اینکه در عرصه قانون گذاری که وظیفه اصلی یک نماینده است، به عنوان کسی که یک کرسی را اشغال می کنم فعال و صاحب نظر باشم و صندلی من خاموش نباشد. من احساس می کنم که مردم از این که کرسی شان در مجلس قوی است، به خودشان می بالند و ما هم با نهایت اخلاص در این زمینه وقت گذاشتیم.

وی ادامه داد: قول دیگر من در خصوص کارهای زیربنایی و اساسی بوده است. ما در حوزه های کنارگذرها، بیمارستان، شهرک سازی و رسیدگی به امورات روستاها اقدامات زیادی را انجام دادیم. در مجموع احساس می کنم که توانستم باتوجه به امکاناتی که در کشور فراهم است، به مردم خدمت کنم و نگاه مردم حوزه انتخابیه نسبت به من مثبت است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شجاع لنگرود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
باسلام لاهوتی انقدر که به فکر جیب خودش است به فکر مردم نیست به ایشان بگوید از خون برادران خود انقدر سواستفاده نکنه بس دیگه برود دنبال کارهای خارج از کشورش برسه پورسانت های گودبرداری در لنگرود را دیگه ول کنه بس نیست پسرش را جمع کنه از این ور و ان ور جا مشروب خوری و خانم بازیهای اونو بگیره و غیره.....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار