کد خبر: ۷۲۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵ 05 August 2015

مديران پژوهشگاه مواد و انرژی با حضور در پارک علم و فناوری البرز ضمن آشنايی با روند کار دراين پارک برای همکاری های فی مابين اعلام آمادگی کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، دکتر رحيمي پور، مدير مرکز رشد اين پژوهشگاه در جلسه مشترک با رئيس و معاونان پارک فناوری البرز گفت: پژوهشگاه مواد و انرژی 20 شرکت فعال در حوزه های مختلف از جمله: توليد مواد نانو، حوزه سلامت، بايولوژيک، آی تی و... داردکه پژوهشگاه می‌تواند با ايجاد تعامل با پارک علم و فناوری البرز، زمينه‌های رشد و توسعه اين شرکت ها را مهيا کند.

وی افزود: مشکلات موجود در حوزه پژوهش و فناوری حل نمی‌شود مگر با تعامل دست اندرکاران فعال در حوزه مديريت علمی ، فناوری و تکنولوژی کشور.

عطاءالله ربانی، رئيس پارک علم و فناوری البرز نيز در اين ديدار طی سخنانی ضمن معرفی مجتمع تحقيقاتی شهدای جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوري البرز گفت: استان البرز از لحاظ علمی پتانسيل بالايی دارد؛ چرا که از سراسر کشور نخبگان در موضوعات مختلف در اين استان وجود دارند و اين مسئله می‌تواند باعث توانمندی استان البرز باشد.

وی افزود: اولين مراکز تحقيقاتی و فناوری کشور در استان البرز تأسيس شده اند و ظرفيت رشد و توسعه علمی و فناوری در استان بالاست.

ربانی خاطر نشان کرد: مديريت ارشد استان نيز علاقه و انگيزه کافی برای خدمت در استان به خصوص در زمينه رشد علمی و فناوری را دارد و اين توانمندي ها باعث می شود که مسئوليت بهره برداری از پتانسيل های خوب افزايش يابد.

وی ادامه داد: اگر شرکت‌هايی مراجعه کننده به پارک علم و فناوری البرز شرايط حضور در مرکز رشد را داشته باشند به پژوهشگاه مواد و انرژی معرفی کنيم و شرکت‌هايی مستقر در پژوهشگاه مواد و انرژي که از شرايط لازم برخودار باشند به پارک علم و فناوری البرز معرفی شوند تا زمينه توسعه ی فناوری و اقتصاد دانش بنيان مهيا شود. ربانی در پایان با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی در خصوص تبديل ايده به محصول برای اعضای هيئت علمی و نخبگان گفت: پژوهشگاه مواد و انرژی نيز می‌تواند از اين برنامه پارک در جهت رسيدن به اهداف خود بهره مند شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار