رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام ؛
رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: امسال پیش بینی می شود که 280 هزار تن گندم از مزارع این استان برداشت شود که 100 هزار تن بیشتر از سال گذشته است.
کد خبر: ۷۲۴۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷ 11 March 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ تراب میری اظهار داشت: سال گذشته 180 هزار تن گندم در ایلام برداشت شد که خوشبختانه به دلیل بارش های سال جاری این میزان افزایش قابل توجهی داشته است.


وی ادامه داد: اکنون 86 هزار هکتار مزرعه دیم و 55 هزار هکتار از اراضی استان امسال به زیر کشت رفته است که پیش بینی می شود برداشت ها قابل توجه باشد.


وی افزود: بر اساس اعلام وزارت نرخ خرید گندم تضمینی امسال هر کیلو گرم 18 هزار و 250 ریال اعلام شده که برای گندم دوروم این مبلغ 500 ریال گرانتر است.


وی همچنین میزان عملکرد کلزا در ایلام را د هزار و 700 کیلوگرم در هر هکتار اعلام کرد و گفت: امیدواریم میزان برداشت کلزا نیز امسال قابل توجه باشد.


وی از آمادگی مراکز خرید گندم در استان خبر داد و گفت: همه اقدامات لازم برای برداشت، حمل و انبار در سیلوهای گندم فراهم شده که امیدواریم بدون کمترین مشکلی کار خرید و ذخیره سازی گندم انجام گیرد.


وی از ممانعت از خروج هر گونه محوله گندم تا اتمام فصل برداشت خبر داد و گفت: با همکاری نیروی انتظامی اجازه نخواهیم داد که تا پایان فصل برداشت گندم از استان خارج شود.


وی تاکید کرد: 30 مرکز خرید گندم و 9 مرکز خرید کلزا برای خرید تضمینی کشاورزان در استان آماده است و همچنان بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل پرداخت بهای گندم معرفی شده است.


وی ابراز امیدواری کرد که امسال سال بسیار خوبی از نظر برداشت گندم برای کشاورزان ایلامی باشد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار