نماینده ولی فقیه در استان البرز تشریح کرد
نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: همه باید در جهت تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری به ویژه ساختن تمدن بزرگ اسلامی حرکت کنیم.
کد خبر: ۷۲۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳ 05 August 2015

نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی کشور عصر امروز با نماینده ولی فقیه در استان البرز دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

در این دیدار آیت‌الله سید محمد‌مهدی حسینی‌همدانی خطیب جمعه شهرستان کرج طی سخنانی اظهار داشت: استان البرز دارای ویژگی‌ها و شرایط خاصی است، از جمله آنکه به دلیل افزایش مهاجرت به البرز، این استان از جمعیت و فرهنگ یک دست و بومی برخوردار نیست.

وی افزود: به همین دلیل شاهد هستیم که کمتر مردم البرز ساکنان بومی و محلی این استان هستند و این شرایط، نیاز به برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری متفاوتی نسبت به دیگر استان‌ها است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان داشت: این شرایط موجب شده که مدیران ارشد استان نتوانند به نکات مثبتی چون بالا بودن ضریب با سوادی در البرز تکیه کنند، چرا که آمار ساکنان به ویژه ساکنان با سواد استان ثابت نیست.

حسینی‌همدانی تصریح کرد: اگر برنامه‌ریزی صحیحی در استان البرز داشته باشیم، می‌توانیم از ظرفیت‌های مهم این استان از جمله حضور بیش از 420 هزار دانش‌آموز و 27 هزار فرهنگی برای تحقق اهداف اسلام و انقلاب و نظام و رشد و تعالی مردم استفاده کنیم.

وی وظیفه اتحادیه‌ها و انجمن‌های دانش‌آموزی در البرز را مهم و خطیر توصیف کرد و گفت: نخستین اولویت این اتحادیه‌ها باید جذب دانش‌آموزان نخبه و برنامه‌ریزی برای رشد و تعالی این دانش‌آموزان باشد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به هدایت‌ها و رهنمودهای مقام عظمای ولایت گفت: یکی از مهمترین رهنمودهای ایشان ساختن تمدن بزرگ اسلامی است تا الگویی برای همه مسلمانان جهان باشد.

حسینی‌‌همدانی بیان داشت: همه باید در این جهت حرکت کنیم و به طور قطع تربیت و تعلیم نوجوانان و جوانان در مدارس، یکی از مهمترین بخش‌های تحقق این هدف مهم است.

وی اظهار داشت: برای رسیدن به این هدف در نخستین گام باید افراد و انسان‌ها تربیت شوند که به طور قطع وظیفه اصلی در این بخش بر عهده خانواده و مدرسه است.

امام جمعه کرج گفت: باید انسان‌هایی توانمند، متخصص، متعهد، ولایی و کارآزموده برای جمهوی اسلامی تربیت شوند تا بتوانند اهداف اسلام و انقلاب را به درستی پیگیری کنند.

وی در پایان، وظیفه فرهنگیان و افرادی که با نسل جوان و نوجوان ارتباط دارند را بسیار سنگین و خطیر عنوان کرد و گفت: جذب نخبه‌ها بسیار مهم است و این مهم با رافت، مهربانی و گشاده‌رویی محقق می‌شود و نباید به شیوه‌ای عمل شود که حتی یک نخبه علمی را از دست بدهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار