مدیرکل آموزش‌وپرورش استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و فعال شدن ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان نیز گفت: این ستادها در 60 منطقه استان فارس فعال‌شده و از 3 اسفندماه نیز ثبت‌نام اینترنتی از مسافران نوروزی آغاز شد که تقریباً تمام کلاس‌ها در حال تکمیل است.
کد خبر: ۷۲۰۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷ 28 February 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:علی عسکر نجفی صبح امروز در یکصد و سی مین نشست شورای آموزش‌وپرورش استان فارس در استانداری، که با 2دستور مشکلات آموزش و پرورش عشایر و باسوادکردن کودکان لازم التعلیم دنبال می شد، با اشاره به مصوبات سفر ریاست جمهوری در سال 1394 در استان اظهار داشت: در این سفر 4 میلیارد تومان به آموزش‌وپرورش عشایر فارس اختصاص یافت که تاکنون تنها یک میلیارد و 700 میلیون تومان آن تخصیص و هزینه شده است.

وی با اشاره به کمبودهای بسیار در آموزش‌وپرورش عشایر، افزود: 2 میلیارد و 300 میلیون تومان دیگر از این مصوبه هنوز به آموزش‌وپرورش عشایر فارس اختصاص نیافته که انتظار می‌رود در روند تخصیص آن مساعدت شده تا هرچه زودتر محقق شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان فارس همچنین با بیان اینکه مصوبات نشست پیشین شورا با جدیت در حال پیگیری است، بیان داشت: سعی کرده‌ایم مصوبات شورای آموزش‌وپرورش جنبه عملیاتی و اجرایی داشته باشد و تأکید بسیار بر حضور شخصی مدیران دستگاه‌ها در جلسات شورا داریم.

*فعال شدن 60ستاد اسکان نوروزی در فارس

این مقام مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و فعال شدن ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان نیز گفت: این ستادها در 60 منطقه استان فارس فعال‌شده و از 3 اسفندماه نیز ثبت‌نام اینترنتی از مسافران نوروزی آغاز شد که تقریباً تمام کلاس‌ها در حال تکمیل است.

دبیر شورای آموزش‌وپرورش استان فارس با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود فارس امسال میزبان تعداد بسیاری از مسافران نوروزی باشد، گفت: در این راستا یک هزار و 700 مدرسه با امکانات مناسب تجهیز شده است.

نجفی همچنین از مقام عالی دولت در فارس تقاضا کرد تا نسبت به توجیه دستگاه‌های مرتبط خدمات رسان در ستاد اسکان نوروزی همچون شرکت آب، برق و گاز برای عدم قطعی انرژی‌های مذکور در مدارس در ایام نوروز اقدام کند تا مسافران با مشکلی مواجه نشوند.

وی در ادامه به دستور نخست نشست امروز پیرامون جذب کودکان لازم التحصیل در استان نیز اشاره کرد و افزود: در این راستا نزدیک به 7 هزار کودک در استان فارس شناسایی‌شده و مجموعه آموزش‌وپرورش باسواد کردن این تعداد را جزو رسالت‌های خود می‌داند.

*دبیرستان عشایری نماد آموزش و پرورش عشایر

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان فارس با اشاره به دستور دوم نشست در مورد مشکلات عشایر، به بحث تخریب و بازسازی دبیرستان عشایری شیراز (شهید بهشتی) نیز اشاره کرد و گفت: این دبیرستان نماد آموزش‌وپرورش عشایر است که به جهت بهسازی تخریب شد اما عملیات اجرایی ساخت آن هنوز انجام‌نشده که انتظار داریم با ایجاد کارگروهی از سایر دستگاه‌های مرتبط در این امر، تسریع صورت گیرد.

*مصوبات شورا

 تهیه پیوست فرهنگی در ستاد اسکان نوروزی، تأمین هزینه خوابگاه فرهنگیان، مکاتبه با مدارس جهت صرفه‌جویی در مصرف انرژی، افزایش انگیزه تحصیل در عشایر با سازوکار پژوهشی، پی گیری مصوبات سفر سال 94 ریاست جمهوری به فارس، ازجمله مصوبات یک‌صد و سی‌امین نشست شورای آموزش‌وپرورش در استان فارس بود که از سوی علی عسکر نجفی دبیر شورای آموزش‌وپرورش فارس اعلام شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار