مدير کل ارتباط با صنعت وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري از امضای 50 هزار قرارداد بین صنعت و دانشگاه با اعتبار تقریبی هزار میلیارد تومان خبر داد.
کد خبر: ۷۱۹۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲ 27 February 2019

دکتر سیف که در نشست مديران ارتباط با صنعت دانشگاه هاي کشور در یزد سخن می گفت افزود :در تدوين جديدترین شاخص هاي ارزيابي و رتبه بندي دانشگاه ها بايد ميزان ارتباط آنها با صنعت مشخص شود .
وی اظهار داشت اين شاخص ها مي تواند ميزان قرار داد ها با هيئت علمي و ميزان قراردادها با تعداد دانشجو يان دکترا را در بگيرد و آمار و ارقام نشان مي دهد در اين زمينه مي توان کارهاي زيادي انجام داد .
مدير کل ارتباط با صنعت وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري همچنين از رصد اشتغال در دانشگاه هاي کشور خبر داد و افزود بر اساس اين رصد 80 دانشگاه کشور وضعيت اشتغال فارغ التحصيلان خود را بررسي کرده اند که به طور ميانگين 60 درصد آنها مشغول به کار شدند .
رئيس جمعيت ايراني پيشبرد ارتباط صنعت و دانشگاه هم در اين نشست با اشاره به اينکه بايد از توليدات علمي در جهت افزايش رفاه در جامعه بهره برد .
شفیعی افزود: در اين زمينه صنعت بايد صاحب فناوري ، رقابت پذيري و داراي واحد هاي تحقيق و توسعه و از سويي دانشگاه نيز بايد کارآفرين و ايده پرداز باشد .
وی با انتقاد به اينکه در حال حاضر سازکار مناسبي بين دانشگاه و صنعت وجود ندارد افزود نه تنها دانشگاه هاي ما تئوري محورند و پاسخگوي نيازهاي صنعت نيستند بلکه صنعت ما نيز وارداتي و مونتاژ محورند و نياز به متخصص را حس نمي کنند .
رئيس جمعيت ايراني پيشبرد ارتباط صنعت و دانشگاه با اشاره به موازي کاري در فعاليت هاي علمي در کشور گفت به طور مثال وزارت علوم با تغيير نام به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري به منظور تغيير در نوع فعاليت دانشگاهها صورت مي گيرد ولي به موازات آن معاونت علمي و فناوري در کشور تشکيل مي شود که فعاليتي موازي انجام مي دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار