مدیر کمیته امداد تویسرکان از افزایش 71 درصدی پرداخت زکات فطریه امسال در تویسرکان خبر داد و گفت: 530 میلیون ریال زکات فطریه در تویسرکان جمع‌آوری شد.
کد خبر: ۷۱۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶ 04 August 2015
مدیر کمیته امداد تویسرکان از افزایش 71 درصدی پرداخت زکات فطریه امسال در تویسرکان خبر داد و گفت: 530 میلیون ریال زکات فطریه در تویسرکان جمع‌آوری شد.

به گزارش فارس؛سعید حسینی از رشد 71 درصدی پرداخت زکات فطریه امسال در تویسرکان نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: 530 میلیون ریال زکات فطریه در تویسرکان جمع‌آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه جمع‌آوری زکات فطریه با چنین مبلغی برای نخستین‌ بار صورت گرفته است، گفت: تحقق این مهم نشان از باورهای دینی عمیق مردم بر اجرای فرایض الهی به منظور رشد و پویایی جامعه دارد.

مدیر کمیته امداد تویسرکان با اشاره به اینکه زکات فطریه در 87 پایگاه در میادین اصلی و مساجد شهر و روستای تویسرکان دریافت شد گفت: این مبلغ با همکاری ائمه جمعه، هیئت امنای مساجد با کمیته امداد بین افراد بی‌بضاعت تقسیم شد.

وی با استناد به آیات قرآن کریم، اولویت مصرف زکات را برای محرومان دانست و خاطرنشان کرد: زکات فطریه جمع‌آوری شده در حوزه درمان، معیشت، جهیزیه محرومان و مستمری‌بگیران کمیته امداد هزینه شده است.

حسینی تعداد خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد را 3 هزار و 853 خانوار دانست و در خصوص بخشی از اقدامات انجام شده در سال گذشته گفت: سال گذشته 30 میلیارد و 20 میلیون و 484 هزار ریال به صورت نقدی و غیر نقدی برای مددجویان زیر پوشش کمک شد.

وی مددجویان بیمه شده شهری کمیته امداد در تویسرکان را یک‌هزار و 207 نفر اعلام کرد و افزود: هزینه کمکی درمان این مددجویان 2 میلیارد و 741 میلیون و 911 هزار و 768 ریال در مراکز درمانی و پزشکان طرف قرارداد با کمیته امداد بوده است.

حسینی با اشاره به اینکه یک‌هزار و 592 نفر زیرپوشش کمیته امداد از خدمات بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند هستند، مبلغ واریزی برای بیمه این تعداد در سال گذشته را 8 میلیارد و 782 میلیون و 732 هزار و 358 ریال اعلام کرد.

وی به اعطای 394 وام قرض‌الحسنه و کارگشایی به افراد زیر پوشش این نهاد با مبلغ یک‌میلیارد و 491 میلیون و 562 هزار و 854 ریال اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف مهم کمیته امداد خودکفایی مددجویان تلقی می‌شود.

مدیر کمیته امداد تویسرکان با اشاره به اینکه مهارت‌آموزی به عنوان راهکاری کاربردی برای خودکفایی مددجویان با همکاری فنی و حرفه‌ای اجرایی می‌شود، گفت: 994 نفر با استفاده از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مهارت کسب کرده و تعداد زیادی از این افراد مستقل شده‌اند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار