سروی درباره مشکلات ترافیکی که با افتتاح یکی از مجتمع‌های تجاری(نگین) در بخشی از منطقه معالی آباد به وجود آمده گفت: چندی قبل مسئول این مجتمع برای تغییر کاربری دوطبقه از پارکینگ‌های این مجتمع به تجاری مراجعه و اعلام کرد که علت این کار عدم استفاده مردم از پارکینگ‌های این مجتمع است.
کد خبر: ۷۱۷۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵ 22 February 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا: اصغر سروی جمعه در نشست خبری افزود: یکی از پروژه های بزرگی که سال آینده به دنبال عملیاتی کردن آن هستیم ساماندهی معبر معالی آباد وبه ویژه پیاده روهای آن است که قطعا این کار نیز هزینه‌های سنگینی خصوصا در زمینه تملک زمین در این منطقه در پی خواهد داشت.
سروی ادامه داد: شرایط اقتصادی امسال وسال آینده بسیارسخت است زیرا کشور دچار تنش اقتصادی است وبه تبع آن هزینه ها نیز روز به روز در حال افزایش خواهد بود که با توجه به این موضوع از مردم تقاضا دارم در خصوص پرداخت عوارض خود اقدام کنند هرچند که این موضوع نیز زمانی محقق می‌شود که مردم اعتماد کنند.
وی درباره عدم همکاری برخی مالکین املاک قرار گرفته در مسیر پروژه های عمرانی شهری و تعریض معابر در این منطقه گفت: در اینگونه موارد از ظرفیت های قانون شهرداری ها بهره برده ایم وحتی گاه از قوای قهریه نیز برای تملک اینگونه موارد استفاده می‌کنیم چرا که حقوق عموم مردم بر حقوق فردی افراد ارجحیت دارد.

**حاشیه نشینی در بالاشهر
وی بیان کرد: شاید برخی منطقه شش شهرداری شیراز را بالای شهر و منطقه ای بی عیب بدانند اما حقیقت با این تصورات تفاوت دارد بگونه ای که حتی در برخی بخش‌های این منطقه شاهد ایجاد حاشیه نشینی نیز هستیم.
سروی اضافه کرد: زمانی شهرک جوادیه را به بخشداری واگذار کردند با دهیاری اداره می‌شد و این باعث بروز معضلات زیادی در این منطقه شد که از جمله آن می توان به ساخت وساز‌های غیر مجاز اشاره کرد و اینکه برخی حتی در مسیر آب، این ساخت وسازها را انجام داده‌اند که باعث بروز مشکلات زیادی در این مناطق شده است.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وجود دو رودخانه خشک ونهر اعظم در این منطقه از شهرداری شیراز، از وعده دیوارگذاری بخشی از مسیر رودخانه خشک ونیز ساماندهی ورفوژ گذاری بلوار پهلوان نوروزی سخن گفت.
سروی درباره نبود روشنایی در برخی معابر منطقه از جمله بلوار شهید کسایی گفت: روشنایی معابر بر طبق قانون به عهده اداره برق است اما این نهاد نیز با توجه به گرانی‌های اخیر با مشکل مواجه شده‌ وهیچ پیمانکاری پای کار نمی آید.
وی با اشاره به بهره برداری از سه هکتار از پارک چهار هکتاری کوه دراک و پارک رهگذر در منطقه شمال غرب شیراز اظهار داشت: پیش بینی می شود که اجرای ١٨کیلومتر از اولین مسیر دوچرخه سواری کوهستان شیراز در حد فاصل شهرک های جوادیه تا زیباشهر تا حدود دو ماه آینده به بهره برداری برسد که این طرح در قالب شعار انسان محوری مدیریت شهر اتفاق می‌افتد.

**روایت بی مشتری بودن پارکینگ های عمومی
سروی درباره مشکلات ترافیکی که با افتتاح یکی از مجتمع‌های تجاری(نگین) در بخشی از منطقه معالی آباد به وجود آمده گفت: چندی قبل مسئول این مجتمع برای تغییر کاربری دوطبقه از پارکینگ‌های این مجتمع به تجاری مراجعه و اعلام کرد که علت این کار عدم استفاده مردم از پارکینگ‌های این مجتمع است.
شهردار منطقه شش شیراز گفت:مسئول مجتمع تجاری نگین گفته شاهدیم که برخی مشتریان مجتمع حاضرند اتومبیل خود را در زمین های اطراف، لابه لای درختان ،در پیاده رو و بدون داشتن امنیت و با احتمال جریمه شدن و حمل با جرثقیل پارک کنند اما دو هزار تومان هزینه پارکینگ با امکانات مناسب را ندهند.
وی گفت: مسجد معالی آباد باد عقب نشینی کند تا ترافیک روان شود و در این زمینه با ورثه مرحوم شهید دستغیب صحبت کردیم که مشخص شد این ملک و مغازه های اطراف آن به طور قانونی متعلق به ایشان بوده و اکنون به 28 وارث رسیده است و در ادامه برای تعیین تکلیف این مسجد، اوقافی بودن آن نیز احرازشد و جلساتی برای رفع این مشکل برگزار شده که امیدواریم به زودی به نتیجه برسیم واگر موضوع تملک حل شود عملیات تعریض را سریعا شروع خواهیم کرد.

** تراکم فروشی نداریم
شهردار منطقه شش شیراز گفت: در شهرداری چیزی به نام تراکم فروشی نداریم تمام پروانه های ما براساس مقررات طرح تفصیلی است و در هیچ دوره‌ای شهرداری تراکم نفروخته است و اگر در جایی هم کسی بیشتر از آنچه باید ساخته با رای کمیسیون ماده 5بوده است.
9873 / 1876

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار